سهم نیروهای آمریکایی در کشتار غیرنظامیان افغان

چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398 - 11:12:44
سهم نیروهای آمریکایی در کشتار غیرنظامیان افغان

تهران- الکوثر: سازمان ملل اعلام کرد در سه ماهه اول امسال (2019)، نیروهای بین‌المللی و نیروهای دولتی افغانستان بیشتر از اینکه شورشیان را هدف قرار دهند، غیرنظامیان را کشته‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ماموریت کمک رسانی سازمان ملل به افغانستان در گزارشی اعلام کرد: هزار و ۷۷۳ غیر نظامی در سه ماهه اول امسال در افغانستان کشته و زخمی شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. در سال گذشته میلادی ۲ هزار و ۳۰۵ غیر نظامی در این بازه زمانی کشته و زخمی شدند.

در سال گذشته میلادی، بسیاری از فجایع توسط بمب گذاری‌های انتحاری انجام گرفت.

این گزارش اعلام کرد: از اول ژانویه تا ۳۱ ماه مارس، ۵۸۱ غیر نظامی افغان کشته شده و هزار و ۱۹۲ نفر زخمی شده‌اند. اگر چه شورشیان عامل اصلی مرگ و میر و زخمی شدن غیر نظامیان هستند اما نیروهای حامی دولت افغانستان از جمله ناتو نیز سهم بالایی در کشته‌شدن غیر نظامیان دارند. آنها مسئول کشته شدن ۳۰۵ غیر نظامی هستند که نزدیک به نیمی از این مرگ و میر به خاطر حملات هوایی رخ می‌دهد. همچنین نیروهای بین‌المللی و نیروهای دولت افغانستان باعث زخمی شدن ۳۰۳ نفر غیر نظامی شده‌اند.

در مقابل، شورشیان باعث زخمی شدن ۷۳۶ نفر شدند.

بیشتر مرگ و میرها در افغانستان به خاطر حملات هوایی رخ داده که بسیاری از آنها توسط نیروهای بین المللی صورت گرفته است. اما در این گزارش به طور مستقیم به آمریکا اشاره نشده است. این در حالی است که آمریکا با حملات هوایی از نیروهای افغان پشتیبانی می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398 - 10:58:52