رئیس هیات پارلمانی ایران با نبیه بری دیدار کرد

دو شنبه 2 اردیبهشت 1398 - 11:48:22
رئیس هیات پارلمانی ایران با نبیه بری دیدار کرد

تهران- الکوثر: رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه که به لبنان سفر کرده است، در ادامه دیدارهایش با «نبیه بری» رییس مجلس لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امیر خجسته رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه که به لبنان سفر کرده است در ادامه دیدارهایش با «نبیه بری» رییس مجلس لبنان دیدار و درباره گسترش مناسبات پارلمانی، روابط دوجانبه سیاسی و تحولات منطقه به گفت و گو کردند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین گفت: توطئه‌ها علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین توسط برخی دولت‌های خود فروخته روز به روز بیشتر می‌شود، برای فائق آمدن بر مشکلات آنان و مقابله با رژیم صهیونیستی متحد شویم.
وی با بیان اینکه افزایش امنیت لبنان، امنیت جمهوری اسلامی و منطقه را بالا خواهد برد افزود: می‌توان مشکلات جاری کشورهای منطقه را که ناشی از سیاست‌های غلط تفرقهافکنانه رژیم صهیونیستی حل کرد و منطقه را به سوی امنیت ، آرامش و وحدت رهنمون ساخت.
امیر خجسته با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره همراه و در کنار مردم لبنان خواهد بود، عنوان کرد: کشور ما آمادگی دارد در همه حوزه‌هایی که طرفین لبنانی آمادگی برای همکاری داشته باشند دست همکاری را به سوی لبنان دراز کنیم.

نبیه بری: ایران اکنون قدرت برتر منطقه است

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: آمریکا، جمهوری اسلامی را 4 دهه تحریم کرده است اما ایران با اتکا به پشتوانه مردمی، و دینی خود و هدایت‌های آیت‌الله خامنه‌ای و وحدت ملی توانست بر مشکلات فائق آمده و اکنون قدرت برتر منطقه است.
به گزارش فارس، همچنین در این دیدار طرفین در این دیدار ضمن مروری بر آخرین تحولات فلسطین، بر ضرورت توجه جدی جهان اسلام بر موضوع فلسطین و قدس تاکید کردند.


دو شنبه 2 اردیبهشت 1398 - 11:36:33