معاویه ، بنیان گذار جعل حدیث در اسلام

شنبه 31 فروردین 1398 - 15:7:41

تهران - الکوثر : شیخ اسد محمد قصیر استاد مطالعات اسلامی در شبکه الکوثر تاکید کرد معاویه با اقداماتی که در جهت جعل حدیث انجام داد اسلام را از محتوا خالی کرد و اگر انقلاب کربلا نبود از اسلام به جز یک نام چیزی باقی نمانده بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد قصیر در برنامه «الوجه الاخر» شبکه جهانی الکوثر گفت :« رهبر طرح جعل حدیث ، معاویه بن ابی سفیان است ، مطمئنا پیش از معاویه کسانی بودند که حدیث جعل می کردند و یا حدیثی را حذف می کردند اما زمانی که سیره معاویه را می خوانیم می بینیم که معاویه طرحی بزرگ را برای جعل حدیث پایه ریزی کرد. بنابراین او همانطور که مکتب لعن را بنیان گذاری کرد تا اهل بیت علیهم السلام لعن شوند ، مکتب جعل را نیز تاسیس کرد.» 

این اندیشمند اسلامی افزود :« همانطور که می دانید معاویه به مدت بیست سال حکومت کرد و او به علت اقداماتی که برای جعل حدیث و روایت انجام داد هر بلایی که می خواست بر سر اسلام آورد و اسلام را از محتوا تهی کرد و معتقدم اگر انقلاب کربلا نبود آثار جعل حدیث ادامه پیدا می کرد و دیگر هیچ اثری از اسلام به جز یک نام باقی نمانده بود.» 

دکتر قصیر اضافه کرد :« در اینجا به برخی از اقدامات معاویه اشاره می کنم. معاویه از برخی از قلمهای مزدور خواست روایاتی را در مدح او تالیف کنند و همچنین از آنها خواست روایاتی را در مدح شخصیتهای دیگر منتشر کنند تا فضایل اهل بیت علیهم السلام را از بین ببرند. معاویه در واقع این کار را نه به خاطر علاقه ای که به این اشخاص داشت بلکه به علت بغضی که از حضرت علی علیه السلام داشت ، انجام داد. اما خدا را شکر می کنیم که علمای اهل سنت و جماعت هوشیار بودند و این اقدام معاویه را رسوا و او را تکذیب کردند.» 

وی گفت :« به عنوان مثال این روایت که ابوهریره به نقل از پیامبر بیان کرده است می گوید : پیامبر (ص) فرمود امنای خداوند سه نفر هستند ، من ، جبرئیل و معاویه. این روایتی است که شنونده را به خنده وا می دارد چرا که نه صحابه ، نه اهل بیت ، نه همسران پیامبر و نه بسیاری دیگر ذکرنشده اند و تنها معاویه را ذکر کرده است. خطیب ، نسائی و ابن حبان این روایت را رد کرده و گفته اند این حدیث جعلی است. یکی دیگر از این احادیث می گوید : من نزد پیامبر (ص) نشسته بودم که معاویه وارد شد و پیامبر (ص) قلم را از دست من گرفت و آن را به معاویه داد و فرمود این کار را از جانب خودم انجام ندادم بلکه خدا به من فرمان داد. یعنی وحی نازل شد که پیامبر (ص) قلم را بگیرد و به معاویه دهد !» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 31 فروردین 1398 - 15:5:41