هشدار درباره شیوع دوباره وبا در یمن

شنبه 31 فروردین 1398 - 8:23:58
هشدار درباره شیوع دوباره وبا در یمن

تهران - الکوثر : سازمان اکسفام اعلام کرد مناطق وسیعی از یمن که با جنگ مواجه اند در معرض شیوع بیماری وبا قرار دارند و تعادا موارد مشکوک به این بیماری در سال جاری به شدت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مدیر اکسفام در یمن در بیانیه ای اعلام کرد :«مردم یمن در حال حاضر بدترین شیوع تاریخ خود را تجربه می کنند. اجازه شیوع دوباره به این بیماری دادن ، لکه ای بر وجدان بشریت خواهد بود.»

وی از جامعه بین المللی خواست هر چه سریعتر دسترسی سازمان های امدادگر را در این کشور فراهم کنند. 
حدود 195 هزار مورد مشکوک به این بیماری از ابتدای سال 2019 در یمن ثبت شده اند. از این تعداد 38 هزار نفر در مناطقی حضور دارند که به ویژه به دلیل درگیری های مسلحانه و ایجاد موانع توسط گروه های رقیب، غیر قابل دسترسی هستند.  
اکسفام افزود :«طی دو هفته ماه مارس روزانه 2500 مورد مشکوک گزارش شده که این تعداد نسبت به ماه فوریه که روزانه 1000 مورد بود افزایش قابل توجهی نشان می دهد.»  
اکسفام اعلام کرد تعداد افراد مشکوک به این بیماری و تعداد افرادی که براساس این بیماری جان خود را از دست داده اند نسبت به دوره مشابه در سال 2018 ، ده برابر بیشتر شده است. بر اساس اعلام این منبع از سال 2016 تا کنون بیش از 3000 نفر بر اثر بیماری وبا در یمن جان خود را از دست داده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 31 فروردین 1398 - 7:53:30