ورود دو هواپیمای حامل افسران اماراتی به لیبی

یک شنبه 25 فروردین 1398 - 18:2:36
ورود دو هواپیمای حامل افسران اماراتی به لیبی

تهران - الکوثر : یک منبع نظامی در لیبی اعلام کرد دو هواپیمایی که از ابوظبی پایتخت امارات به پرواز درآمدند در فرودگاه «بنینه» شهر بنغازی که نیروهای خلیفه حفتر آنرا در کنترل خود دارند , بر زمین نشست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الخلیج آنلاین ، این منبع افزود : این دو هواپیما حامل افسران اماراتی متخصص در راه اندازی پهپاد هستند. 
عکس های گرفته شده از جستجوگر نقشه گوگل مسیر این دو هواپیمای باربری را که از ابوظبی به سمت بنغازی حرکت کردند, نشان می دهد. این در حالی است که دستیابی به اطلاعات درباره زمان حرکت آنها مشخص نیست. 
ورود این دو هواپیمای اماراتی با عملیات نظامی نیروهای خلیفه حفتر در طرابلس همزمان شده است زیرا آنها تلاش می کنند کنترل پایتخت را که اکنون تحت کنترل نیروهای حکومت وفاق ملی به ریاست فائز السراج است و از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته شده است , به دست گیرند. 
این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت : در حالیکه مقامات لیبی اعلام بسیج عمومی کردند , نیروهای خلیفه حفتر سرلشکر بازنشسته لیبیایی با عنوان عملیات «آزادی طرابلس» به سمت پایتخت در حال پیشروی هستند و تجهیزات نظامی زیادی به سمت طرابلس گسیل کردند. 
این منبع نوشت : حفتر چندین بار به امارات سفر کرده است که آخرین سفر وی , سه بار طی شش ماه در سال 2017 بود که در این سفرها با مقامات و مسئولان ابوظبی دیدار و گفتگو کرد. 
تاریخ حمایت نظامی امارات از نیروهای حفتر به ژوئن 2014 باز می گردد یعنی زمانیکه نیروهای ارتشبد حفتر به بهانه مبارزه با تروریسم «عملیات کرامت» را در بنغازی آغاز کردند. 
امارات در این مقطع از نیروهای حفتر در عملیات کرامت حمایت تسلیحاتی کرد و نیروهای ارتشبد حفتر از کمک های امارات و مصر چه از طریق مداخله مستقیم یا تجهیز آنان به سلاح و تجهیزات نظامی استفاده کردند. 
پس از فاش شدن این واقعیت ها, امارات در آوریل 2016 هواپیماهای جنگی ساخت آمریکا را در لیبی مستقر کرد و همچنین برای نیروهای حفتر 93 نفربر زرهی و 549 خودروی زرهی و غیر زرهی ارسال کرد.
ناظران معتقدند این تحرکات پس از حمایت سیاسی و نظامی از سوی متحدان خلیفه حفتر از جمله امارات, عربستان سعودی و مصر به ویژه پس از سفر اخیر وی به ریاض صورت گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 25 فروردین 1398 - 17:41:13