آغاز بیست و دومین شنبه اعتراضات در فرانسه

شنبه 24 فروردین 1398 - 11:57:22
آغاز بیست و دومین شنبه اعتراضات در فرانسه

تهران- الکوثر: بیست و دومین شنبه اعتراضات به سیاست های دولت و نظام سرمایه داری در فرانسه در حالی امروز آغاز شده که وزارت کشور از تغییر قانون ضدخرابکاری و تشدید برخورد با معترضان خبر داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کریستف کاستانه وزیر کشور فرانسه اعلام کرد از این هفته کسانی که چهره خود را در تظاهرات های ضد دولتی بپوشانند دستگیر و یکسال زندان خواهند رفت و علاوه بر آن 15000 یورو نیز جریمه می شوند.
این در حالیست که بسیاری از فعالان جنبش ضدسرمایه داری در تظاهرات ها به خاطر در امان ماندن از گازهای اشک آور شلیک شده از سوی پلیس قسمت بینی و دهان خود را می پوشانند.
در عین حال دولت فرانسه که توقع نداشت پس از اعلام اولیه نتایج طرح گفت و گو های ملی مکرون ؛ مخالفان به اعتراضات خود ادامه دهند ؛ با به کارگیری 70 واحد نظامی شامل ده ها هزار پلیس ضد شورش، نیروی امنیتی و ژاندارم قصد سرکوب بیشتر اعتراضات امروز را دارد. همچنین بیش از 7000 نیروی ضد تروریسم ارتش نیز در حلقه دوم از اماکن دولتی و حساس مراقبت خواهند کرد.
پس از اعلام نتایج اولیه طرح گفت و گوهای ملی که به گفته اکثریت مردم نتیجه خاصی نداشته است ؛ سندیکاها نیز اعلام کردند امروز در بیست و دومین شنبه اعتراضات ضد دولتی شرکت خواهند کرد.
امروز علی رغم محدودیت و ممنوعیت های فراوان دولت علیه تظاهرات های مردمی؛ قرار است سراسر شهرهای این کشور صحنه حضور مردم در خیابانها باشد.
تولوز، بوردو، مارسی، استراسبورگ، لیل، نانت و پاریس کانون اعتراضات علیه نظام سرمایه داری در هفته بیست و دوم است.
در پاریس قرار است از ساعاتی دیگر دو تظاهرات به سمت میدان جمهوری و دو تجمع دیگر نیز برگزار شود.
تظاهرات در خیابان شانزه لیزه به عنوان کانون اولیه اعتراضات مردمی همچنان با حضور فراوان نیروهای پلیس ضد شورش و ژاندارم ممنوع اعلام شده است.
به اعتقاد کارشناسان؛ دولت فرانسه سیاست فرسایشی کردن اعتراضات علیه نظام سرمایه داری را پیش گرفته و به صورت قطره چکانی وعده هایی می دهد تا سرانجام معترضان را علاوه بر آشوبگر نامیدن، خسته کند.


شنبه 24 فروردین 1398 - 11:46:17