دفاع سید مقاومت از سپاه پاسداران ؛ آمریکا خودِ تروریسم

پنج شنبه 22 فروردین 1398 - 13:41:52
دفاع سید مقاومت از سپاه پاسداران ؛ آمریکا خودِ تروریسم

تهران - الکوثر : اقدام خصمانه دوشنبه گذشته دونالد ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واکنش های گسترده جهانی مواجه شد، اما سخنان روز گذشته دبیرکل حزب الله لبنان صرفا ماهیت دفاع از سپاه پاسداران را نداشته بلکه آشکار سازی وجه تروریستی چهره آمریکا نیز بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله روز گذشته دهم آوریل طی سخنانی در بیروت، ضمن دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمریکا را " خودِ تروریسم " نامید.  

در بعد آشکار سازی وجه تروریستی چهره آمریکا، سید حسن نصرالله به دو مساله مهم اشاره می کند. اول اینکه، آمریکا هم حامی تروریسم و هم خودِ تروریسم است. به عبارتی، آمریکا گروه های تروریستی را یا ایجاد و یا از آنها حمایت می کند و در عین حال، خودِ آمریکا نیز اقدام تروریستی انجام می دهد که سید حسن نصرالله در این خصوص کشتار هیروشیما را شاخص ترین مثال ذکر می کند. خلبان آمریکایی در سال ۱۹۴۵ بمب اتمی ۴.۵ تنی را بر سر مردم هیروشیما فرو ریخت و کشتاری به راه انداخت که هنوز شمار کشته های آن نامعلوم است.  در واقع، از دید دبیر کل حزب الله لبنان چنین کشوری نه می تواند کشور یا سازمانی را حامی تروریست معرفی کند و نه می تواند اساسا فهرست تروریستی داشته باشد.  

دوم اینکه، آمریکا دولتی است که از اقدام ها و جنایت های تروریستی رژیم های تروریست پرور نظیر رژیم اسرائیل حمایت می کند و به خاطر تامین منافع این رژیم ها، کشورها و حتی سازمان های دولتی کشور دیگر را تروریستی معرفی می کند. در واقع، سید حسن نصرالله بر این باور است که ترامپ با هدف دفاع از اسرائیل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی معرفی کرده است. دبیر کل حزب الله در این خصوص گفت: " آمریکا به خاطر منافع رژیم صهیونیستی حقوق همه امت اسلامی را نادیده می گیرد و تمامی تسهیلات را در اختیارش می گذارد و در مقابل مدافعان از خاک و مقدسات و آبرو را تروریسم می خواند. " وی افزود: " آمریکا به منظور ابقای رژیم اشغالگر تروریست، همه امت اسلام را به ذلت و خواری می کشاند و مقاومت و نیروهای مقاوم را تروریسم می خواند. " 

در بعد دفاعی، سید حسن نصرالله ضمن دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، این نیرو را " یک نهاد جهادی و عظیم " نامید و رفتار آمریکا با سپاه را " اوج وقاحت " خواند. در واقع دبیر کل حزب الله به این موضوع اشاره دارد که سپاه در مبارزه با تروریسم نقشی پر رنگ و برجسته داشته و تنها یک شخص و دولت وقیح می تواند چنین نهادی را تروریستی بنامد. 

نکته دیگر این است که سید حسن نصرالله بر این باور است که علت اقدام خصمانه ترامپ ضد سپاه پاسداران، مربوط به جایگاه و نقش آفرینی منطقه ای آن است . دبیر کل حزب الله لبنان در این خصوص گفت: " سپاه امروز قوی تر از هر زمان دیگر و دارای یک جایگاه محوری در منطقه است و همین مساله موجب هراس آمریکایی ها شد." 

با توجه به این وضعیت، سید حسن نصرالله به نکته کلیدی اشاره کرد و اقدام ترامپ علیه سپاه را " گام طبیعی از شیطان بزرگ " نامید. نکته کلیدی اظهارات سید مقاومت این بود که میان اقدام ترامپ در تروریستی خواندن سپاه و اقدام های دیگر آن از جمله واگذاری جولان و قدس به اسرائیل پیوند وجود دارد و هدف آمریکا، " ترسیم خاورمیانه به روش جدید " است.

نکته پایانی سخنان سید حسن نصرالله ، نوعی هشدار به آمریکا و کم اثر نشان دادن اقدام های خصمانه ترامپ بود. سید حسن نصرالله در این خصوص تاکید کرد که: " ما [دیگر] احساس ضعف نمی کنیم. اینکه ما را در لیست تروریسم قرار می دهند، دلیل قوی‌ بودنمان است. اگر ما از ایستادن در برابر آنها ناتوان بودیم، آنها برای ما محدودیت ایجاد نمی کردند. " این اظهارنظر دبیرکل حزب الله به این معنا است که محور مقاومت در خاورمیانه که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعضای اصلی آن است ، اجازه نخواهد داد ترامپ خاورمیانه جدید را با معیارهای ذهنی خود ترسیم کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 فروردین 1398 - 11:36:36