عطوان: تصمیم ترامپ درباره سپاه، خواسته اسرائیل بود

چهار شنبه 21 فروردین 1398 - 13:28:31
عطوان: تصمیم ترامپ درباره سپاه، خواسته اسرائیل بود

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه رای الیوم تصمیم دونالد ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تصمیمی «کاملا اسرائیلی» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای‌الیوم در یادداشت امروز خود در این روزنامه به موضوع قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریسم آمریکا پرداخت و نوشت: به تصمیم واشنگتن در قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریسم جز در چارچوب سیاست تنش‌زایی آمریکا علیه ایران در همه زمینه‌ها نمی‌توان نگاه کرد.

وی در ادامه یادداشت خود آورده است: قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریسم، تصمیم آمریکا نبود بلکه یک تصمیم کاملا اسرائیلی بود؛ زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به خاطر اینکه ترامپ خواسته‌هایش را در این زمینه محقق کرد صراحتا از او تشکر کرد.

به نوشته سردبیر رای‌الیوم، پاسخ ایران به این اقدام سریع بود و مقامات ارشد این کشور و در مقام اول آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر عالی‌ ایران، و بعد از وی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، و در نهایت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به این اقدام واکنش نشان دادند.  

عطوان افزود: جلوگیری از ورود اعضای سپاه پاسداران ایران به آمریکا، در واقعیت هیچ ارزشی ندارد. این افراد در صف‌های طولانی مقابل کنسولگری‌های آمریکا نایستاده‌اند تا بخواهند برای گذران تعطیلات خود در آمریکا روادید بگیرند.

سردبیر رای‌الیوم در ادامه نوشته است: رئیس‌جمهور ایران حق داشت آمریکا را رهبر تروریسم جهانی بداند. او به اقدام آمریکا در سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در سال 1988 اشاره کرد و ما به این اقدام یک فهرست بلندبالا از جنایت‌هایی را اضافه می‌کنیم که ارتش آمریکا قبل و بعد از اشغال عراق مرتکب شده است؛ شمار قربانیان این جنایت‌ها بیش از دو میلیون نفر است.

عطوان با اعلام اینکه «ترامپ بازیچه دست نتانیاهو است» افزود: ترامپ، مهندس کارزار انتخاباتی نتانیاهو و مجری برنامه‌های او بود. این نوع دوستی بین ترامپ و نتانیاهو جهان را به سمت جنگ‌هایی سوق خواهد داد که جان صد‌ها هزار بی‌گناه و شاید بیشتر را خواهد گرفت. قربانیانی که بیشتر عرب و مسلمان هستند. البته آنچه گفته شد به این معنا نیست که اسرائیل در امنیت خواهد بود بلکه اسرائیل بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد البته اگر بعد از این جنگ‌ها اثری از اسرائیل باقی بماند!

عطوان در پایان این یادداشت خاطرنشان کرده است: نتانیاهو با آتش بازی می‌کند و می‌خواهد با جادوگری و دروغ‌پردازی ترامپ را وارد باتلاق کند و اطمینان داریم که این آتش فقط دستان این دو را نمی‌سوزاند بلکه اگر نگوییم همه اسرائیلی‌ها و متحدان عرب آن‌ها را، اما اکثرشان را گرفتار خواهد کرد؛ کسانی که از تصمیم اخیر در خصوص سپاه استقبال کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 21 فروردین 1398 - 13:28:21