اشاره وزیر خارجه ترکیه به نقش سعودیها در تصمیم ترامپ علیه سپاه پاسداران

چهار شنبه 21 فروردین 1398 - 8:40:42
اشاره وزیر خارجه ترکیه به نقش سعودیها در تصمیم ترامپ علیه سپاه پاسداران

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه ترکیه گفت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاد گنجاندن نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروه های تروریستی به آمریکا داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در کنفرانسی خبری مشترک با همتای قطری خود محمد بن عبدالرحمان آل ثانی گفت: تصمیمی که آمریکا درباره سپاه اتخاذ کرده تصمیمی یکجانبه است و در چارچوب اعمال تحریم و فشار علیه ایران صورت می گیرد. ما همیشه گفته ایم و در تمامی محافل و تریبون های دنیا نیز تکرار کرده ایم که این تصمیمی است که آمریکا اتخاذ کرده و نمی توان آن را تعمیم داد و چنین تصمیمی برای ما قابل درک نیست. ما معتقدیم یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاد گنجاندن نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروه های تروریستی به آمریکا داده است. به عنوان مثال نام گروه تروریستی پ.ک.ک حتی در آمریکا در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد اما ارتش و نیروهای مسلح آمریکا با گروه تروریستی پ.ک.ک در داخل خاک سوریه همکاری می کنند. هیچ کشوری نمی تواند ارتش و نیروهای مسلح یک کشور را به عنوان گروه تروریستی به شمار آورد. همچنین ما صدور تصمیم های یکجانبه را تایید نمی کنیم. ترکیه همیشه دیدگاه ها و نگرانی های خود را به آمریکا منتقل می کند.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر نیز گفت: اختلاف میان کشورها همیشه باید از طریق گفتگو حل و فصل شود. ایران کشوری است که جایگاه منطقه ای و جغرافیایی خود را دارد و ما کشورهای پیرامونی ایران باید به این کشور با اعتبارهای مختلفی بنگریم. چه ما با سیاست ایران موافق باشیم یا مخالف، اختلافات سیاسی ما با ایران باید از طریق گفتگو حل و فصل شود. اگر ما با برخی رفتار ارتش ایران یا هر ارتش دیگری مشکل داشته باشیم این مشکل از طریق اعمال تحریم حل نمی شود. قطر همیشه بر این باور بوده است که تدابیر یکجانبه خواه از سوی آمریکا اتخاذ شود یا هر کشور دیگر، نمی تواند مشکلات یا اختلافات را حل و فصل کند. امروز کشور قطر از سوی سه کشور حوزه خلیج فارس با تدابیر یک سویه مورد تعرض قرار گرفته است و تمام دنیا امروز می بیند که کشور قطر همچنان به راه خود ادامه می دهد و توسعه قطر همچنان ادامه دارد و این کشورهایی که تدابیر یک سویه اتخاذ کرده اند از حمایت جامعه جهانی به هیچ وجه برخوردار نشده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 21 فروردین 1398 - 8:40:33