آیا ائتلاف آمریکا از محل اختفای سرکرده داعش خبر دارد؟

شنبه 17 فروردین 1398 - 8:29:34
آیا ائتلاف آمریکا از محل اختفای سرکرده داعش خبر دارد؟

تهران- الکوثر: سخنگوی ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا مدعي شد این ائتلاف از محل پنهان شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، اطلاعی ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرهنگ جیمز رولنسون در مصاحبه با شبکه الحدث با تاکید بر اینکه، تلاش برای یافتن محل پنهان شدن البغدادی و بازداشت او ادامه دارد، گفت: می‌دانم که پاسخ این سوال اهمیت دارد، اما باید درک کنیم که نقش البغدادی در هدایت داعش، این روز‌ها دیگر اهمیت زیادی ندارد. گمانه زنی‌هایی درباره محل احتمالی پنهان شدن البغدادی وجود دارد که نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم. ما به تلاش‌های خود برای پیگرد هر یک از سرکردگان داعش ادامه خواهیم داد تا آن‌ها را بازداشت کنیم.

وی درباره سرنوشت عناصر اسیر شده داعش خاطر نشان کرد: ما آمار دقیقی از شمار افراد کشته یا اسیر شده، نداریم، اما در مجموع حدود دو هزار نفر از عناصر داعش در اسارت هستند. هزار نفر از این عناصر از جنگجویان خارجی داعش هستند. جنگجویان بازداشت شده در اختیار نیرو‌های سوریه دموکراتیک هستند. آن‌ها می‌دانند عناصر داعش حتی در زمان بازداشت تا چه اندازه ممکن است خطرناک باشند. نباید فراموش کنیم که داعش کنترل این منطقه را بیش از دو سال در دست داشت و تونل‌های زیادی را در منطقه حفر کردند. ممکن است هنوز بعضی از عناصر داعش در بعضی از این تونل‌ها پنهان شده باشند. ما به اعمال فشار بر عناصر داعش ادامه خواهیم داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 فروردین 1398 - 8:29:26