تاکید ترکیه بر حمایت از دولت مشروع و قانونی ونزوئلا

سه شنبه 13 فروردین 1398 - 11:41:10
تاکید ترکیه بر حمایت از دولت مشروع و قانونی ونزوئلا

تهران - الکوثر : مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت آنکارا بدون دخالت در امور داخلی ونزوئلا ، نیکولاس مادورو منتخب مردم این کشور را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می شناسد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، چاووش اوغلو در نشست خبری مشترک با همتای ونزوئلایی خود گفت : خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا در 23 فوریه و بصورت یک جانبه و غیر قانونی خود را رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد اما ترکیه بدون دخالت در امور داخلی این کشور نیکولاس مادورو منتخب مردم را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می شناسد.  
چاوش اوغلو افزود ترکیه دخالت قدرتهای خارجی برای تغییر حکومت مشروع ونزوئلا و اقدامات ضد دموکراتیک و تحریمهای یک جانبه آنها را اقدامی نادرست می داند و توصیه می کند کشورهای مزبور در سیاست اجرایی خود علیه ونزوئلا تجدید نظر کنند و تنها مردم ونزوئلا حق دارند که در چارچوب قانون اساسی کشور تصمیم بگیرند. 
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد هر نوع تحول منفی در ونزوئلا همه کشورهای آمریکای جنوبی را تحت تاثیر شدید خود قرار خواهد داد. ترکیه به همکاری خود با ونزئلا برای رفع مشکلات این کشور ادامه خواهد داد. 
چاووش اوغلو با اشاره به تحریمهای یک جانبه آمریکا علیه ونزوئلا گفت: تحریمهای یک جانبه آمریکا علیه ونزوئلا خلاف حقوق بین المللی و دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل است و نادیده گرفتن انتخابات مردم یک کشورو دخالت نیروهای بیگانه به بحران و حتی جنگ داخلی منجر خواهد شد. اعمال تحریم برای برای تغییر حکومت یک کشور و مجازات مردم آن کشور خلاف اصول و ارزشهای انسانی است. آمریکا از وجود یک رژیم در کشور دیگر نیز ناخشنود است و حتی اجازه نمی دهد که با دلار داد و ستد کند. اقدام آمریکا برای جلو گیری از تجارت با دلار نیز نقض حقوق بین المللی و خلاف اصول تجارت است. آمریکا حتی تجارت با طلا را نیز ممنوع کرده است و مدعی است که به عنوان یک کشور بزرگ حق دارد همه اصول را خودش تعیین خواهد کرد اما اینها اقدامی درست نیست.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 13 فروردین 1398 - 8:9:1

دسته بندی :