چرا تکفیری ها جانفشانی امام علی(ع) برای پیامبر(ص) را زیر سئوال می برند؟

یک شنبه 11 فروردین 1398 - 11:55:46

تهران- الکوثر: مبلغ سنی لبنانی، علت تلاش برای تضعیف حدیث مربوط به خوابیدن امام علی(ع) در بستر پیامبر(ع) در شب هجرت ایشان از مکه به مدینه را خصومت بنی امیه با اهل بیت پیامبر ذکر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد الزعبی پژوهشگر و مبلغ اسلامی و امام مسجد خلفای راشدین در شهر طرابلس لبنان در ارتباط تصویری از لبنان با برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر گفت: بزرگان قریش به آزردن پیامبر اسلام (ص) از جمله محاصره ایشان در شعب ابی طالب و حتی تلاش برای قتل ایشان در شب هجرت اکتفا نکردند بلکه همان طور که پیامبر پیش بینی کرده بود، اهل بیت پیامبر هم پس از رحلت ایشان با آزار و اذیت و قتل و آوارگی به دست قریشی ها مواجه شدند.

این پژوهشگر لبنانی گفت: نقش بنی هاشم در حفظ و گسترش اسلام به درستی تبیین نشده است. بزرگان قریش متوجه شدند که نبرد اصلی آنها با بنی هاشم است زیرا بنی هاشم همواره پشتیبان پیامبر (ص) بودند. پیش از هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه، بنی هاشم در کنار پیامبر در شعب ابی طالب گرسنگی و تشنگی و سختی را تحمل کردند. این آزارها پس از آن نیز ادامه یافت به طوری که از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که اهل بیت من پس از من به دست امت من متحمل قتل و آوارگی خواهند شد و کینه توز ترین افراد نسبت به اهل بیت من، بنی امیه و بنی مغیره و بنی محزوم هستند.

در مورد ماجرای خوابیدن امام علی(ع) در بستر پیامبر در شب هجرت به مدینه نیز شاهد هستیم ابن تیمیه به عنوان مفتی بنی امیه سعی در کم اهمیت جلوه دادن این جانفشانی داشته است به طوری که در کتاب «منهاج السنه» آورده است، هیچ کس نگفته است که علی هنگام خوابیدن در بستر پیامبر آسیب دید در حالی که افراد دیگری برای محافظت از پیامبر متحمل ضرب و جرح شدند و حتی جان خود را از دست دادند... کسی که برای پیامبر فداکاری کرد و آسیب دید نسبت به کسی که فداکاری کرد و آسیب ندید اجر و منزلت بالاتری دارد.

شیخ الزعبی افزود: وقتی ما ابن تیمیه را دشمن اهل بیت پیامبر(ص) معرفی می کنیم ما را سرزنش می کنند در حالی که همین سخن ابن تیمیه نشان می دهد او در صدد انکار فضائل امام علی(ع) و دشمن اهل بیت بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 فروردین 1398 - 11:52:12