هنوز درباره حضور سوریه در اجلاس سران عرب-2019 توافق نشده است

سه شنبه 28 اسفند 1397 - 15:55:48
هنوز درباره حضور سوریه در اجلاس سران عرب-2019 توافق نشده است

تهران- الکوثر: یک دیپلمات از یکی از کشورهای عضو اتحادیه عرب می‌گوید که هنوز توافقی درباره حضور سوریه در اجلاس آتی سران اتحادیه عرب در تونس حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک منبع دیپلماتیک آگاه در یکی از کشورهای عضو اتحادیه عرب با اشاره به تلاش برخی کشورهای عربی برای دستیابی به توافقی درباره حضور سوریه در اجلاس آتی سران این اتحادیه، گفت که هنوز توافق کاملی در این باره صورت نگرفته است.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده است در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «منتظر نتیجه تلاش‌های عربی در این باره طی چند روز آینده هستیم».

پیش از این برخی کارشناسان و مسئولان چند کشور عربی گفته بودند که احتمال حضور سوریه در اجلاس سران عرب در تونس در سال ۲۰۱۹ وجود دارد.

اجلاس سالانه سران اتحادیه عرب هر سال به میزبانی یکی از 22 کشور عربی در اواخر ماه مارس برگزار می‌شود. وزرای خارجه اتحادیه عرب 12 نوامبر سال 2011 عضویت سوریه را در جلسات اتحادیه و نهادهای زیرمجموعه آن تعلیق کرده‌اند.

به عقیده این کارشناسان، تحولاتی که اخیرا رخ داده، نشان می‌دهد که رایزنی‌هایی بین کشورهای عربی درباره بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب در جریان است.

قرار است سی‌امین دور اجلاس سران اتحادیه عرب اواخر ماه مارس آینده در تونس برگزار شود.منبع فارس


سه شنبه 28 اسفند 1397 - 13:13:58

دسته بندی :