موگرینی: حفظ برجام یعنی حفظ اعتبار شورای امنیت

چهار شنبه 22 اسفند 1397 - 10:42:20
موگرینی: حفظ برجام یعنی حفظ اعتبار شورای امنیت

تهران- الکوثر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت حفظ توافق هسته‌ای (برجام) به حفظ اعتبار شورای امنیت سازمان ملل متحد کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فدریکا موگرینی» در سخنرانی سه‌شنبه خود در جلسه شورای امنیت گفت اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش کرده است و به این تلاش ادامه خواهد داد. او یادآوری کرد پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود در برجام، در 14 گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است. 

او تصریح کرد: «همگام با اجرای [برجام] توسط ایران، رفع تحریم‌های هسته‌ای یکی از اجزای ضروری توافق است. بنابراین، ما به همکاری برای حفظ مزایای اقتصادی ناشی از رفع تحریم‌ها ادامه خواهیم داد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «این، کمک اتحادیه اروپا به امنیت جمعی ما و روشی برای جلوگیری از اشاعه هسته‌ای به ویژه در منطقه پرآشوب است. اجازه بدهید در اینجا این را هم متذکر شوم که این کار به حفظ اعتبار شورای امنیت که به اتفاق آرا توافق را با یک قطعنامه به تصویب رسانده است هم کمک می‌کند».

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی سه‌شنبه خود ادعاها درباره برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرد.

وی گفت: «ما با رفتار ایران در زمینه‌های دیگر و در صدر آن موشک‌های بالیستیک، حقوق بشر و فعالیت‌های منطقه‌ای مشکل داریم. اما در نبود توافق هسته‌ای، رایزنی با ایران دشوارتر خواهد شد، نه آسان‌تر. از بین بردن توافقی که کارساز است، نقطه شروع مناسبی برای پیشبرد امنیت جمعی ما نیست».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 اسفند 1397 - 9:12:57