رای الیوم : سفر روحانی به بغداد سیلی به تلاش های ضد ایرانی آمریکاست

سه شنبه 21 اسفند 1397 - 19:43:38
رای الیوم : سفر روحانی به بغداد سیلی به تلاش های ضد ایرانی آمریکاست

تهران - الکوثر : رای الیوم نوشت مقایسه سفر پنهانی و شبانه رئیس جمهور آمریکا به عراق با سفر علنی رئیس جمهور ایران به مرکز بغداد آن هم در روز روشن نشان می دهد، آمریکا دیگر هیچ جایی در عراق ندارد و این سفر به منزله سیلی دردناکی به همه تلاش های واشنگتن برای ایجاد ائتلافی عربی صهیونیستی آمریکایی علیه ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی به قلم «ماجد توهان الزبیدی» نوشت : شاهزاده سعود بن فیصل بن عبدالعزیز وزیر خارجه اسبق عربستان، سال 2003 یک روز پس از اشغال عراق به دست انگلیس و آمریکا گفت: آمریکا عراق را در سینی نقره ای به ایران تقدیم کرد. این سخن به گسترش گروه های سیاسی و نظامی عراقی اشاره داشت که حامی ایران هستند و از حمایت ایران نیز برخوردارند. 
سعود الفیصل به سبب خردمندی، جایگاه مالی کشورش در منطقه و جهان و به علت ارثی که از پدرش یعنی بزرگترین پادشاه منطقه !!! برده است و همچنین به علت فارغ التحصیل شدن از دانشگاه اصیل پرینستون! یکی از سرشناس ترین وزرای خارجه کشورهای عربی و اسلامی به شمار می رود.  
اما این شاهزاده فقید نگفت که بسیاری از کشورهای عربی تاثیر گذار هم عراق را در سینی طلایی به آمریکا و ائتلاف غیر قانونی آن تقدیم کرده بودند و این تجاوزی آشکار است که با قوانین بین المللی مغایرت دارد.
این سخنان را به مناسبت سفر رئیس جمهور ایران به عراق و امضای توافقنامه های دوجانبه مهم در زمینه های حیاتی و متمایز بیان کردیم، آن هم در حالی که دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از حکومت های تحت امر آن بر این باورند که عراق دیگر به آمریکا تعلق دارد و وجود پایگاه ها و اردوگاه های نظامی آمریکایی در عراق و وجود ده ها هزار کارمند در سفارت آمریکا در بغداد نشانه سیطره آمریکا بر عراق است، همچنان که حکومت ها و کشورهای متعدد در منطقه و جهان این چنین هستند!! 
در ادامه این یادداشت آمده است: اما درست این است که حضور روحانی و ظریف در بغداد سیلی دردناکی به همه تلاش های سیاسی و نظامی آمریکا طی دو سال برای ایجاد ائتلاف عربی آمریکایی صهیونیستی علیه جمهوری ایران است؛ تلاش هایی که تازه ترین آن کنفرانس ورشو بود! 
در پایان این یادداشت آمده است: خودتان میان دو سفر مقایسه کنید. سفر پنهانی رئیس جمهور کشوری ابرقدرت در جهان یعنی ترامپ به یک پایگاه نظامی آمریکا در عراق بدون اطلاع دولت عراق و بدون اعلام رسمی و قبلی آمریکا یا حتی اعلام هم زمان و در تاریکی همانند دزدی نا بلد در مدتی کوتاه و بعد از آن هم پا به فرار گذاشتن آن و سفر علنی و رسمی رئیس جمهور ایران در روز روشن به مرکز بغداد. شما را به خدا خودتان مقایسه کنید.
عراق در حال شکوفایی است! و هیچ پایگاه نظامی یا غربی در عراق وجود نخواهد نداشت و اگر دولت قانونی هم این کار را انجام ندهد، گروه های نظامی، سیاسی و مردمی عراق قدرت، توانمندی بسیار و موشک هایی در اختیار دارند که این کار را انجام خواهند داد! 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 اسفند 1397 - 17:50:10