سید ابراهیم رئیسی به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان انتخاب شد

سه شنبه 21 اسفند 1397 - 13:57:52
سید ابراهیم رئیسی به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان انتخاب شد

تهران - الکوثر : سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، با کسب ۴۳ رای به عنوان نائب رئیس اول مجلس خبرگان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دیگر کاندیداها آیت الله صادق آملی لاریجانی و آیت الله محمد حسن فاضل گلپایگانی بودند که آیت الله لاریجانی ۲۷ رای و آیت الله فاضل گلپایگانی ۵ رای کسب کردند.
پیشتر ، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رئیس اول مجلس خبرگان بود. 
ترکیب جدید هیئت رئیسه تا سال آینده است و پس از آن طبق روال دو سال یکبار ، انتخابات هیئت رئیسه برگزار خواهد شد.   

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از پایان جلسه خبرگان رهبری در نوبت صبح در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه طولانی مدت این قوه افزود : آن دست از مواردی که نیاز به اصلاح قانون دارد و یا مرتبط به خارج از قوه قضائیه است باید پیگیری های لازم را انجام دهیم و محول کنیم تا به ما کمک شود اما مواردی است که در اختیار قوه قضائیه است و هیچ دلیلی برای تاخیر آن وجود ندارد لذا مصمم هستیم این برنامه های کوتاه مدت را دنبال کنیم و مردم را هم در جریان قرار دهیم.  
وی با اشاره به دیدار شب گذشته خود با روسای کل دادگستری ها، دادستان ها و مجموعه دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: در اولین فرصت بعد از معارفه از آنها خواستیم در کار انقلابی و جهادی حرکتی کنند تا پرونده های معوقه را بتوانیم به روز و به سرانجام برسانیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت افزود: فقط آنچه که مورد توجه همکاران قضائی من خواهد بود عبارت است از سخن مستند، اسناد مستند که این اسناد نکته مهم این قضیه است.
وی گفت: همچنین در این دیدار اعلام کردیم که باید در سیاست های خود با توجه تحریم های ظالمانه دشمن همکاری همه دستگاه ها در دستور کار قرار گیرد و همکاری دستگاه قضائی با مجموعه مدیران اجرایی که در میدان عمل می کنند انجام شود اما در عین حال باید استقلال قضائی نیز رعایت شود.
رئیس قوه قضائیه به مشکلات معیشتی مردم نیز که موجب رنجش آنها شده اشاره کرد و افزود: این مشکلات هم مردم و هم مسئولین را رنج می دهد که باید با مساعدت و همکاری بین دستگاه ها این آلام کاهش پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره جلسه امروز خبرگان رهبری نیز گفت: در این جلسه بیش از 13 نفر سخن گفتند که آمار و ارقام از دردها و مشکلات مردم به خوبی بیان شد همچنین از طرف وزیر اقتصاد نیز توضیحاتی ارائه شد اما به دلیل نبود فرصت کافی ادامه صحبت ها به بعد از ظهر موکول شد.
وی به سیاست های قوه قضائیه برای حبس زدایی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست های ما این است که بتوانیم مجازات های جایگزین را در مقابل حبس داشته باشیم چرا که مسئله زندان و زندانی عوارض بسیاری برای شخص، خانواده و کشور دارد.
رئیس قوه قضائیه گفت: جز در موارد مصرح در قانون که راهی جز حبس ندارد از همکاران عزیز خواستم نسبت به بازداشتی ها دقت بسیار جدی داشته باشند تا قرارهایی را که منتهی به بازداشت می شود به حداقل ممکن برسانند بجز مواردی که در قانون ضرورت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در جلسه معارفه دیروز از عزیزان مجلس کمک خواستیم که با لایحه ای که تقدیم می کنیم در اصلاح قوانین بتوانیم حبس زدایی و جرم زدایی کنیم.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید نهادهای جایگزین در مقابل حبس ایجاد شود گفت: نهادهایی مثل میانجی گری و داوری باید فعال شوند تا بتوانند پرونده ها را رسیدگی کنند و ورودی دستگاه قضائی را کاهش دهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 21 اسفند 1397 - 13:57:15