بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات انصراف داد

سه شنبه 21 اسفند 1397 - 8:10:41
بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات انصراف داد

تهران - الکوثر : رئیس جمهور الجزایر در بیانیه ای خطاب به مردم این کشور، ضمن اعلام تاخیر در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور، اعلام کرد، تصمیمی برای نامزدی در انتخابات نداشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عبدالعزیز بوتفلیقه در بیانیه ای اعلام کرد : الجزایر در مرحله حساسی از تاریخ خود قرار گرفته است ، حرکت گسترده شهروندانی را که تصمیم گرفتند عقاید خود را به این روش بیان کنند درک می کنم ، روشی که بار دیگر باید بر مسالمت آمیز بودن آن تاکید نمایم ، به ویژه پیام جوانانمان را که برای آینده خود و کشورشان نگرانند باید درک کنم.  

بوتفلیقه افزود : هیچ جایی برای دوره پنجم ریاست جمهوری من وجود ندارد ، حتی اصلا نیتی برای این کار نداشتم ، چون وضعیت جسمی و سن من به من اجازه چنین کاری را نمی دهد مگر اینکه بتوانم آخرین وظایفم را در قبال ملت انجام دهم و آن تلاش برای تحکیم بنیان جمهوری جدید بمثابه چارچوبی برای نظام جدید در کشور است.  

وی اضافه کرد : انتخابات ریاست جمهوری در کشور روز هیجدهم آوریل انجام نمی شود ، این تعویق پاسخ به درخواست های متعدد و پافشاری های شماست. این کار با هدف از بین بردن برخی از سوء برداشت ها و در عمل به وظایفی است که در قبال نسل ها بر عهده دارم. هدف دیگر در این زمینه برتری دادن اهداف ارزشمند و قابل انتظار از قانون بر سختگیری های بی مورد ، یعنی اصرار به عملی شدن اقدامات رسمی است ، این اهداف همان تلاش برای حفظ جایگاه نهادها و در عین حال ایجاد هماهنگی و تعامل میان اجتماع و سیاست است. هدف دیگر از تاخیر زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از میان برداشتن نگرانی هایی است که اخیرا آشکار شده است ، هدف این است که زمینه برای آرامش و امنیت عمومی فراهم شود و همگان آسوده خاطر برای اقداماتی مهم و تاریخی برخیزند ، کارهایی که موجب خواهد شد کشور به عصر جدیدی وارد شود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 اسفند 1397 - 8:7:20