استفاده صهیونیست ها از اراضی کرانه باختری برای کشت گیاهان مخدر

یک شنبه 19 اسفند 1397 - 18:39:26
استفاده صهیونیست ها از اراضی کرانه باختری برای کشت گیاهان مخدر

بیروت- الکوثر: تشدید مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در فلسطین اشغالی موجب شده است باندهای تبهکار صهیونیستی از اراضی کرانه باختری که نظارت کمتری بر آنها اعمال می شود به عنوان بهشت کشت گیاهان مخدر به ویژه حشیش استفاده کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جای تعجب ندارد اسرائیل به خاطر شهرت باندهای آن، به نقطه اتکای تولید مواد مخدر در منطقه تبدیل شود اما مساله قابل توجه تبدیل ناگهانی کرانه باختری به مرکز کشت گیاهان مخدر است.

دولت اسرائیل در حالی که چشمان خود را به روی کشت مواد مخدر در کرانه باختری توسط کشاورزان صهیونیست بسته است، به شدت با کشت آن در زمین های اشغالی سال 1948 مبارزه می کند و نشست اسلو نیز همواره چتر حمایتی برای کشاروزان و تاجران تشکیل می دهد.

پس از افزایش عملیات کشت مخدر در کرانه باختری از 8 سال پیش به دلائل مختلف که مهم ترین دلایل آن بسته شدن راههای ارتباطی تولید مواد مخدر و توزیع آن در اسرائیل و ایجاد محدودیت برای آن و هم چنین تعیین مجازات های سنگین در اسرائیل برای کشت مواد مخدر در اراضی اشغالی سال 1948 بود، کشت گیاهان مخدر در کرانه باختری، به جنایتی سازمان یافته تبدیل شد.

از این رو تولید کنندگان مواد مخدر به مناطق کرانه باختری روی آوردند، چرا که هزینه تولید و خطرات امنیتی بسیار کمتری دارد. بازگشایی چندین گذرگاه و ایست های میان کرانه باختری و اراضی 48 نیز امکان آزادی عمل قاچاقچیان اسرائیلی را فراهم آورد.

در فرایند کشت مواد مخدر، شبکه های سازمان یافته ای متشکل از فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز مشارکت دارند که گاه کشاورزان عادی یا کارگزاران و نمایندگان هستند و در رأس هرم نیز معمولا عرب هایی دارای شناسنامه اسرائیلی و ساکن اراضی 48 و گاهی نیز شهرک نشینان اسرائیلی ساکن یکی از شهرک های کرانه باختری قرار دارند.

روش استفاده از اراضی نیز به این شکل است که گاهی شهروندان فلسطینی زمینی را زیر کشت حشیش می برند یا زمین های خود را از طریق دلال ها و واسطه های عرب دارای شناسنامه اسرائیلی به شهرک نشینان اجاره می دهند بدون آن که بدانند چه استفاده ای از زمین آنها می شود.

برخی منابع خاص نیز اعلام کردند، گاهی کارفرمایان اسرائیلی، دانه های مواد مخدر را در برابر مبالغ زیادی به کارگران فلسطینی می دهند تا در شهرک های کرانه باختری و روستاها و شهرهایشان کشت کنند.

این منابع افزودند: قاچاقچیان بزرگ کرانه باختری مسلح هستند و توزیع کنندگان و تاجران کوچکتر زیر دست آنان کارمی کنند تا قاعده هرم که توزیع کنندگان خرده پا را تشکیل می دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اسفند 1397 - 16:46:19