ظریف: سعودی ها علاقه ای به گفتگو ندارند

یک شنبه 19 اسفند 1397 - 16:46:43
ظریف: سعودی ها علاقه ای به گفتگو ندارند

تهران- الکوثر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی عراقی بر تمایل تهران برای مذاکره با ریاض تاکید کرد ولی گفت ظاهرا سعودی ها علاقه ای به چنین گفتگویی ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ظریف در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه تلویزیونی «الفرات» درباره روابط ایران و عربستان گفت: من همواره آمادگی گفتگو با همسایگان را داشتم، متأسفانه همسایگان ما در عربستان سعودی علاقه‌ای به گفتگو ندارند. من آمادگی داشتم زمانی که به منطقه سفر کردم به عربستان هم سفر کنم و این در ابتدای دوران وزارت من بود، یعنی 5 سال قبل. پیام‌های متعددی هم برای مسئولان سعودی فرستادم که ما آمادگی داریم با هم همکاری کنیم نه‌تنها در حوزه دوجانبه بلکه در حوزه منطقه‌ای، آنها پیام دادند که "منطقه ربطی به شما ندارد" و الآن معلوم است که منطقه به ما ربطی دارد یا ندارد!

ظریف افزود: ما هیچ‌گاه مانعی برای گفتگو با سعودی‌ها نداشتیم آنها بودند که مایل به گفتگو نبوده‌اند، حتی من بعد از فوت ملک عبدالله برای مراسم خاکسپاری ایشان به عربستان رفتم، اما مقامات سعودی از فرصت حضور بنده استفاده نکردند چون ظاهراً سیاست آنها این نبود. هر وقت آنها آمادگی داشته باشند، ایران را آماده در میدان خواهند دید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اسفند 1397 - 16:12:56