ماجرای مناظره امام باقر(ع) با عالم نصرانی از زبان پژوهشگر اسلامی

یک شنبه 19 اسفند 1397 - 14:23:11

مشهد- الکوثر: پژوهشگر علوم اسلامی ماجرای مناظره امام باقر (ع) را با یک عالم نصرانی در شام و اذعان این عالم نصرانی به برتری علمی امام باقر را در شبکه الکوثر روایت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ مهدی الساری» در برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر که از جوار حرم مطهر امام هشتم (ع) در مشهد مقدس پخش می شود گفت: هشام بن عبدالملک امام باقر (ع) را به شام فراخواند و امام به همراه فرزندشان امام جعفر صادق(ع) عازم شام شدند. در آن زمان تبلیغاتی که علیه اهل بیت پیامبر سلام الله علیهم صورت گرفته موجب شده بود اکثر مردم به اهل بیت و امام باقر (ع) علاقه ای نشان ندهند. امام در آنجا شاهد بود که مردم به سمت یک کوه می روند و زمانی که علت را پرسید به ایشان گفتند یک عالم نصرانی هر سال یکبار پای این کوه می آید و مردم سئوالات کل سال را با او در میان می گذارند و از او پاسخ می گیرند.

شیخ الساری افزود: امام باقر (ع) در حالی که تا حدی چهره خود را پوشانده بود با مردم راهی شد. عالم نصرانی وقتی امام را دید سئوال کرد از ما هستی یا از این امت؟ امام فرمود از این امت هستم. سپس عالم نصرانی گفت از علمای این امت هستی یا از جاهلان آن؟ امام (ع) که دریای علم و شکافنده علوم بود با تواضع پاسخ داد: از جاهلان امت نیستم! عالم نصرانی سه سئوال از امام باقر پرسید و ایشان پاسخ دادند و عالم نصرانی بعد از شنیدن پاسخ ها خطاب به مردم گفت: تا زمانی که این شخص یعنی امام باقر(ع) در شام است من برای پاسخ دادن به سئوالات شما نمی آیم، سئوالات خود را از او بپرسید.

به گفته این پژوهشگر دینی، امام باقر (ع) در زمان حیات خود مناظره های علمی بسیاری با علمای معاصر خود و با دشمنان خود از جمله خوارجی که امام علی (ع) را کافر می دانستند انجام داد و بر آنها پیروز شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اسفند 1397 - 13:42:26