سفر رئیس شاباک به اردن برای مذاکره درباره مصلای باب الرحمه

یک شنبه 19 اسفند 1397 - 11:44:36
سفر رئیس شاباک به اردن برای مذاکره درباره مصلای باب الرحمه

بیروت- الکوثر: رسانه های رژیم صهیونیستی فاش کردند رئیس سرویس‌های اطلاعات داخلی این رژیم (شاباک) هفته گذشته برای مذاکره در مورد باب الرحمه به اردن سفر کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» گزارش داد، نداف ارگمن به منظور دیدار با مسؤولان اردنی و مذاکره در مورد مصلای باب الرحمه در پی تنش‌های اخیر در داخل مسجد الاقصی، به امان سفر کرد.

ارگمن در این سفر با مسؤولان سازمان اطلاعات اردن دیدار کرد تا بتواند آنها را برای بستن دوباره مصلای باب الرحمه راضی کند.

به ادعای این روزنامه، رژیم صهیونیستی به اردن پیشنهاد داده است که باب الرحمه دوباره بسته شود و در مقابل اردن اقدام به مرمت و بازسازی آن کند، البته به شرطی که این عملیات تحت نظارت اسرائیل انجام گیرد.

اسرائیل هیوم اشاره کرد که بحران باب الرحمه یکی از خطرناک‌ترین بحران‌ها در قدس اشغالی از زمان تصمیم رژیم صهیونیستی به نصب گیت‌های امنیتی در ورودی‌های مسجد الاقصی در سال 2017 است.

این روزنامه تاکید کرد رژیم صهیونیستی اردن را عنصری مهم برای دستیابی به توافق در مورد مسجد الاقصی می‌داند، زیرا اردن مسؤول نظارت بر اوقاف اسلامی قدس است.

روزنامه هاآرتص نیز روز پنجشنبه گذشته به مذاکره اردن و رژیم صهیونیستی در مورد مصلای باب الرحمه اشاره و تاکید کرد که مذاکرات بین دو طرف به بن بست رسیده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

ساکنان شهر قدس سه هفته پیش بعد از 16 سال موفق به بازگشایی مجدد مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اسفند 1397 - 11:44:10