فرمانده حماس : ایران حامی اصلی مقاومت است

چهار شنبه 15 اسفند 1397 - 17:50:13
فرمانده حماس : ایران حامی اصلی مقاومت است

تهران- الکوثر: اسماعیل رضوان یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه با بیان اینکه برخی برای ایجاد دشمن خیالی در منطقه تلاش می کنند ، گفت : جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی جریان مقاومت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رضوان اظهار داشت : برخی رژیم ها و شخصیت های عربی در حالی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می کنند که حتی کنفرانس پارلمان های مسلمان و مسیحی بر مقابله با این جریان تاکید داشت .
وی ادامه داد : ما تاکید می کنیم که هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر غیر قابل قبول و مردود است .. این رژیم دشمن اول امت عربی و اسلامی است.
این مقام حماس افزود: برخی در حالی تلاش می کنند تا یک دشمن خیالی برای کشورهای منطقه با نام ایران درست کنند که این کشور همچنان به حمایت از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.
رضوان گفت : باید بر صداهایی که در کنفرانس پارلمان های عربی در امان هرگونه عادی سازی با اسرائیل را رد کردند، درود فرستاد و در مقابل برخی موضعگیری های مضحک که با رد عادی سازی با رژیم اشغالگر مخالف بودند را تقبیح کرد.
این فرمانده حماس در غزه با بیان اینکه قدس خط قرمز بوده و روح و خون ما فدای آن است به رژیم اشغالگر برای هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار داد. 
رضوان از کشورهای عربی- اسلامی خواست تا از پایداری مردم قدس که در برابر جنایت های صهیونیست ها ضد مسجد الاقصی ایستاده اند، حمایت کنند.
اتحادیه پارلمانی عرب در بیانیه پایانی خود بر خلاف درخواست عربستان، امارات و مصر با تاکید بر لزوم توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که هرگونه راه حلی که حقوق فلسطینان را نادیده بگیرد، قابل قبول نیست.
نشست دو روزه رؤسای پارلمان از 17 کشور عربی و نمایندگانی از دیگر پارلمان ها به میزبانی اردن با شعار «قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین» یکشنبه این هفته آغاز و دوشنبه با صدور بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.
برخی کشورهای عربی به صورت مخفیانه با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته و حتی از مقام های آن هنگام سفر به صورت رسمی استقبال می کنند.منبع ایرنا


چهار شنبه 15 اسفند 1397 - 16:6:0

دسته بندی :