آیا آژانس انرژی اتمی در خصوص پرونده ایران زیر فشار است؟

دو شنبه 13 اسفند 1397 - 18:25:34
آیا آژانس انرژی اتمی در خصوص پرونده ایران زیر فشار است؟

تهران- الکوثر: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره احتمالی بازگشایی پرونده موسوم به «پی‌.‌ام‌.دی» علیه ایران گفت که درباره آینده گمانه‌زنی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه به سوالی درباره احتمال بازگشایی پرونده موسوم به «جنبه‌های نظامی احتمالی» در برنامه هسته‌ای ایران (PMD) اظهار نظر کرد. 

آمانو در پاسخ به سوالی درباره این که آیا احتمال دارد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این پرونده را بازگشایی کند گفت: «درباره مسائل مربوط به پی‌.ام‌.دی، اواخر سال 2015 این مسئله حل و فصل شد و من در خصوص آینده هیچ گمانه‌زنی‌ای نمی‌کنم».

وی در ادامه گفت: «ما فعلاً موظف به نظارت بر برجام و راستی‌آزمایی آن هستیم؛ منظورم [نظارت و راستی‌‌آزمایی] تعهدات هسته‌ای ایران است. درباره مسائل مربوط به پی‌.ام‌.دی، گمانه‌زنی نمی‌کنم».

آمانو درباره گزارش منتشرشده در پایگاه خبری بلومبرگ که مدعی شده بود آمانو از فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی روی آژانس برای اثرگذاشتن بر فعالیت‌های راستی‌آزمایی در ایران ناخشنود شده هم اظهارنظر کرد. 

آمانو در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات ماه ژانویه اش درباره فشار بر آژانس گفت: «در جریان سخنانم در ماه ژانویه، من به مسئله تلاش‌های نامحسوس و ضرورت جلوگیری از تلاش‌های نامحسوس [برای اعمال فشار بر آژانس] صحبت کردم. ولی اشاره‌ام به هیچ کشور، فرد یا موضوع خاصی مربوط نمی‌شد».

مدیر کل آژانس انرژی اتمی در ادامه گفت: «اظهارنظر من، کلی بود. نظر من این است که اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سرمایه‌ای عظیم است. اگر عملکرد ما بی‌طرفانه، مستقل و عینی باشد می‌توانیم این اعتبار را حفظ کنیم».

پیش از این شبکه خبری بلومبرگ از «روش‌های غیرمعمول» و «نامحسوس» رژیم صهیونیستی و آمریکا برای منحرف کردن فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران پرده برداشته بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 13 اسفند 1397 - 18:25:23