شمخانی : درباره توسعه برنامه موشکی از هیچ کس اجازه نمی گیریم

یک شنبه 12 اسفند 1397 - 19:59:49
شمخانی : درباره توسعه برنامه موشکی از هیچ کس اجازه نمی گیریم

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره برد، قدرت تخریب، دقت و سرعت آماده سازی به عنوان 4 محور توانمندسازی قدرت موشکی با هیچ کشوری مشاوره نمی کند و از هیچ کس اجازه نمی گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تهدید آمریکایی ها به تحریم بیشتر کشورمان در پی رونمایی از شهر موشکی افزود : فقط نیازهای دفاعی ما دیکته می کند که در برنامه دفاعی و موشکی چه کاری را باید انجام دهیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرونده اقدام تروریستی اخیر علیه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : هنوز در دستور کار است و دولت پاکستان متعهد است که امنیت مرزهایش را در جلوگیری از ورود نیروهای ضد انقلاب تضمین کند.

شمخانی تأکید کرد : حتماً و بدون شک آنچه را که به عنوان وظیفه دفاع و صیانت از امنیت ملی در مرز پاکستان است بیش از گذشته عملیاتی خواهیم کرد.

وی همچنین درباره نقض تعهدات برجامی اروپا و مشروط کردن ساز و کار تعامل مالی با ایران "اینستکس" به تصویب FATF افزود : نهادهای قانونی روشنی در کشور داریم که هر یک در مسیر قانونی خود به وظایفشان عمل می کنند و امیدواریم در این کشاکش که جمهوری اسلامی ایران همه وظایفش را انجام داده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز چهاردهمین بار آن را تأیید کرده است بتوانیم حق ملت ایران را برگردانیم که این محقق خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره سفر اخیر بشار اسد به تهران ، سفر از قبل پیش بینی شده رئیس جمهور سوریه به تهران را علامت روشن و واضحی از این واقعیت دانست که جبهه ثبات سازان بر جبهه بی ثبات سازان که تروریست هایی مانند داعش را به کار می گیرند پیروز شده و این پیروزی اکنون عمقی به وسعت منطقه غرب آسیا یافته است.

شمخانی افزود: جبهه بی ثبات سازان از هر ابزاری برای ناامن سازی استفاده می کند چنانکه ابزار غیر شکل گرفته را شکل می دهد و ابزار ضعیف شده را تقویت می کند ؛ داعش در این معادله قابل تعریف است اما مردم عراق امروز کارآموز مقابله امنیتی با داعش شده اند و اجازه فعالیت این گروه تروریستی را نخواهند داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 12 اسفند 1397 - 18:14:32