آمریکا طلاهای داعش را کجا برد؟

چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 12:3:9
آمریکا طلاهای داعش را کجا برد؟

بیروت- الکوثر: بر اساس اطلاعاتی که منابع کُرد سوری منتشر کردند، آمریکایی‌ها حدود 50 تُن طلای متعلق به مردم منطقه را که گروه تروریستی داعش غارت کرده بود به ایالات متحده منتقل کرده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع کُرد به پایگاه خبری «باس نیوز» وابسته به کُردها گفت «ده‌ها تُن طلا که قبلا به دست داعش سرقت شده بود، در منطقه الباغوز استان دیرالزور سوریه به دست آمریکایی‌ها افتاده است». 
وی که خواست نامش فاش نشود گفت: «آمریکایی‌ها از طریق پایگاه‌های خود در کوبانی در شمال شرق سوریه، حدود 50 تُن طلای گرفته شده از داعش را به کشور خود انتقال دادند». 
بنابر اطلاعات منتشر شده، طلاهای مورد اشاره توسط عناصر داعش در عراق و سوریه به سرقت رفته بود و آمریکایی ها نیز این طلاها را از داعش دزدیده اند در حالی که مالک اصلی آن دولت های سوریه و عراق و مردم این دو کشور بوده اند. 
به گفته این منبع نزدیک به یگان‌های مدافع خلق، آمریکایی‌ها مقادیر کمی از این طلاها را برای یگان‌های کُرد باقی گذاشته و مابقی را به آمریکا انتقال داده اند. 
به گزارش باس نیوز، نیروهای آمریکایی در جنوب کوبانی فرودگاهی دارند که از چند سال پیش تاکنون، از آن برای حمل و نقل محموله‌ها و تجهیزات نظامی و اموال مسروقه استفاده می‌کرده‌اند. 
روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا هم دسامبر گذشته گزارش داده بود عناصر داعش در عراق و سوریه ارزهای محلی و خارجی و مقادیر زیادی شمش طلا در اختیار دارند که ارزش آن میلیون‌ها دلار است. 
گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در انگلیس است، 24 بهمن ماه گذشته، هنگام محاصره داعش در الباغوز و بمباران این منطقه توسط ائتلاف آمریکا گزارش داد «در منطقه‌ای که در آن فرماندهان و عناصر داعش حضور دارند، 40 تُن طلا و ده‌ها میلیون دلار پول نقد وجود دارد که در اختیار این گروه باقی مانده است». 
این گروه همچنین تأکید کرد این حجم طلا از همه مناطقی گردآوری شده است که داعش قبلا آن را اشغال کرده بود و «بخشی از این طلاها، از مناطق تحت سیطره این گروه، از طریق میانجی‌های ترکیه‌ای و فرماندهان این گروه که با مسئولان و سرویس اطلاعاتی ترکیه روابط مستحکمی داشتند، به ترکیه انتقال یافته است». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 اسفند 1397 - 10:55:0