40 تُن طلا و میلیونها دلار پول، حاصل تبانی آمریکا و داعش در دیرالزور!

یک شنبه 28 بهمن 1397 - 18:4:44
40 تُن طلا و میلیونها دلار پول، حاصل تبانی آمریکا و داعش در دیرالزور!

تهران- الکوثر: خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از برخی منابع اعلام کرد نیروهای ائتلاف آمریکا صندوق هایی را از انبارهای داعش در آخرین پایگاه این گروه تروریستی در استان دیرالزور خارج کرده اند که به احتمال زیاد حاوی شمش های طلا و میلیون ها دلار به سرقت رفته از بانکهای عراق و سوریه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع سوریه ای به خبرگزاری رسمی این کشور گفتند، صحنه‌ای که آمریکا درباره پیروزی خیالی بر داعش ترتیب داده و سعی در القاء آن به افکار عمومی جهان دارد در واقع تلاشی برای سرپوش‌گذاشتن بر ارتباط و ائتلاف مستحکم خودش با داعشی است که دست به جنایت‌های بی‌شماری زده و نامش در لیست سازمان‌های تروریستی بین‌المللی ثبت و درج شده است.

در شرایطی که جامعه جهانی منتظر اعلامیه‌ای از سوی آمریکا درباره سرنوشت داعش است، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است اعلام کرد، ائتلاف ضد داعش صندوق‌هایی را از انبارهای این گروه تروریستی در آخرین پایگاهش در حومه شرقی دیرالزور خارج کرده است. این مرکز به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد، عملیات انتقال از مناطق تحت کنترل داعش انجام شد.

منابع یاد شده افزودند، ائتلاف ضد داعش در این عملیات از هلی‌کوپترهایی که در منطقه روستای الباغوز فرود آمدند، استفاده کرد. منابع مذکور در دامه گفتند، اگر در این صندوق‌ها اسلحه بود، ائتلاف آنها را به نیروهای سوریه دموکراتیک تحویل می‌داد و احتمالاً این صندوق‌ها محتوی مقادیری طلا و پول هستند که داعش در زمان حضورش در شرق فرات به دست آورده است، چرا که ائتلاف آمریکا این صندوق‌ها را با هلی‌کوپتر به مکان نامعلومی منتقل کرد.

همچنین برخی منابع بومی در مناطق مختلف شرق دیرالزور تاکید کردند که با چشمان خود شاهد نمونه دیگری از همکاری‌های واشنگتن با داعش از طریق نیروهای آمریکایی بودند که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند.

به گفته این منابع، چند فروند بالگرد آمریکایی صندوق‌های بزرگ پر از غنایم جنگی داعش را از منطقه الدشیشه در حومه جنوبی حسکه خارج کردند. منابع یاد شده اظهار داشتند، صندوق‌هایی که بالگردهای آمریکایی منتقل کردند، حاوی مقادیر زیادی طلا بودند که داعش در منطقه الدشیشه پنهان کرده بود.

این مساله با گزارش‌های رسانه‌ها درباره اقدام داعشی‌ها برای انتقال شمش‌های طلایی که از شهر موصل عراق و مناطق مختلف سوریه به سرقت برده بودند و وزن آنها در حدود 40 تن است، همخوانی دارد.

برخی منابع سوری نیز در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم اعلام کردند، یک یگان ویژه از نیروهای ائتلاف ضد داعش در شمال شرق دیرالزور عملیات هلی برن انجام دادند. به گفته این منابع، عملیات یاد شده در منطقه فلیطح در شمال استان دیرالزور با دو فروند هلی‌کوپتر مدل آپاچی انجام شد و نیروهای شرکت‌کننده در این عملیات هفت صندوق بزرگ را که اطلاعی از محتویات آن نداشتند، با خود بردند. طبق اظهارات منابع یاد شده، عملیات هلی برن مشابهی چند روز قبل در منطقه الدشیشه در استان دیرالزور انجام شد.

طبق این گزارش‌ها، در دو عملیات هلی برنی که بالگردهای آمریکایی در مناطق هجین و الدشیشه انجام دادند، گروهی از فرماندهان داعشی که خود را به نیروهای آمریکایی تسلیم کرده بودند، آمریکایی‌ها را به سمت مخفیگاه‌های داعش هدایت کردند و به این ترتیب آمریکایی‌ها به طلاهای مسروقه دست یافتند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 بهمن 1397 - 18:4:33