ادامه نقض آتش‌بس الحدیده یمن، ۲۶۰ بار طی ۴۸ ساعت

سه شنبه 23 بهمن 1397 - 18:13:27
ادامه نقض آتش‌بس الحدیده یمن، ۲۶۰ بار طی ۴۸ ساعت

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی در ادامه تجاوزات خود آتش‌بس الحدیده را طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۶۰ بار نقض کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی خواستار توقف جنگ علیه یمن و صلح برای مردم یمن نیستند و همچنان به نقض گسترده آتش‌بس «الحدیده» ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، سریع در ادامه گفت، ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی طی 48 ساعت گذشته 260 بار توافق الحدیده را نقض کرده است و جنگنده‌های ائتلاف به صورت گسترده بر فراز الحدیده و تعدادی از شهرهای دیگر یمن جولان داده‌اند.

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، ائتلاف متجاور طی 48 ساعت گذشته علاوه بر شلیک چندین موشک و 127 خمپاره ، 108 بار شلیک با گلوله‌های نیمه‌سنگین علیه منازل شهروندان یمنی و پایگاه‌های نیروهای یمن صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش،‌ جنگنده‌های ائتلاف 53 حمله هوایی – سه حمله به نهم در استان صنعا، دو حمله به حریب القرامیش، دو حمله به صراوح درمأرب، 11 حمله به حرض، پنج حمله به کشر در حجه، شش حمله به جوف، چهار حمله به ذمار، یک حمله به عمران، شش حمله به الملاحیط، چهار حمله به باقم، دو حمله به رازح، یک حمله به کتاف در صعده و شش حمله به نجران- داشته است.

یحیی سریع در ادامه اعلام کرد،‌ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به این حملات ، عملیات‌های هجومی علیه مواضع ائتلاف متجاوز در البقع و الربوعه و الضباب در تعز انجام دادند. همچنین هشت عملیات منحصر به فرد دیگر علیه مواضع ائتلاف متجاوز در «تبیشعه، تعز، السلیله، الجوف، رازح، نجدالفارس، الوقار، نجران و البقع» انجام شد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018)  وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.منبع فارس


سه شنبه 23 بهمن 1397 - 12:23:42