انيس نقاش: ایران به رغم فشارها، قدرتمندتر از همیشه است

دو شنبه 22 بهمن 1397 - 18:38:40
انيس نقاش: ایران به رغم فشارها، قدرتمندتر از همیشه است

بیروت- الکوثر: کارشناس امور راهبردی تاکيد کرد با وجود همه فشارها و تحريم ها، شاهد پیشرفت علمی، نظامی، سیاسي، و ارتقاء جايگاه منطقه اي و بین المللی ایران هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، انیس نقاش، عضو مرکز مطالعاتی «امان» در گفتگو با پایگاه اینترنتی مرآه الجزیره، گفت: ایران، چهل سال پس از انقلاب خود که در طول آن با همه انواع توطئه های بین المللی و منطقه ای روبرو شد، توانست از این توطئه ها قویتر و مستحکمتر از آنچه که تصور می کردیم، بیرون بیاید. این کشور با جنگ هشت ساله سختی از سوی صدام روبرو شد، در حالی که همه کشورهای جهان رابطه خود با ایران را قطع و از جنگ علیه آن حمایت کردند، اما ایران توانست مقاوم تر و قدرتمند تر از گذشته با این حملات مقابله کند.

وی همچنین افزود جمهوری اسلامی با محاصره و تحریم و توطئه های آمریکا روبرو شد و این تحریمها تا این لحظه نیز ادامه دارد، اما با وجود همه فشارها و تحريم ها، شاهد پیشرفت علمی، نظامی، سیاسي، جايگاه منطقه اي و بین المللی ایران هستیم و این کشور توانست از آن محافظت و جایگاه خود را در سیاست منطقه و جهان تقویت کند.
این کارشناس مسائل راهبردی، احتمال موفقیت تلاشهای عربستان سعودی علیه ایران را دور از ذهن می داند، زیرا بر این باور است راهبردهای عربی بخشی از راهبرد آمریکا است و روند جدایی از آن ندارد، البته ممکن است شکل یا رنگ آن راهبرد متفاوت باشد مثلا با زبان عربی سخن بگوید یا کشوری اسلامی آن را اتخاذ کند، اما چون راهبردی آمریکایی در منطقه است، در نهایت به ویژه به خاطر وجود محور مقاومت، فروکش خواهد کرد و از بین خواهد رفت و سرنوشت همه تلاشهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز در برابر ایستادگی ایران همین است.

انیس نقاش در ادامه به ایران بعد از انقلاب اشاره و تاکید کرد تهران وزنه ای بین المللی و منطقه ای است و برخی از کشورها این را پذیرفته اند و در مسائل منطقه ای بر پایه این واقعیت عمل می کنند. وی بر اساس اطلاعات ویژه خود فاش کرد کشورهای اروپایی بویژه فرانسه بدون گفتگو با ایران درباره اقدامات مدنظر خود در منطقه، نمی توانند حتی یک گام بردارند، برخی اوقات به توافق می رسند و برخی اوقات با هم اختلاف نظر دارند، اما آن کشورها به خوبی می دانند ایران وزنه ای است که نمی توان از آن گذشت.
انیس نقاش تاکید کرد: گستردگی هجمه علیه ایران و شدت آن، به خودی خود اعترافی غیر مستقیم به نقش ایران و قدرت آن است، زیرا اگر کشوری ضعیف بود و نقشی نداشت، دیگر نیازی به تحریم و این اظهارات و تهدیدات و توطئه ها و برگزاری نشستی در ورشو برای تشکیل ائتلاف جدیدی علیه ایران نبود. اگر ایران ضعیف بود، سفیر یا نماینده ای از وزارت خارجه را نزد تهران می فرستادند و آن را تهدید می کردند و سپس عقب نشینی می کرد، اما اهمیت و قدرت ایران آنها را به چنین اقداماتی وامی دارد و این نشانه ای از عظمت و بزرگی ایران و انقلاب آن است.
وی در پایان، کشورهای جهان را به استفاده از نگرش علمی و واقعگرایانه انقلاب چهل ساله ایران در تعامل با همه توطئه ها و جنگها و نقشه های برنامه ریزی شده علیه ایران دعوت کرد و افزود: برای یادگیری چگونگی ساختن کشورها در برابر تعدی ها و توطئه های خارجی، باید ایران را از داخل و از لحاظ علمی و اجتماعی و امنیتی و نظامی مورد بررسی قرار داد تا از آن به عنوان الگویی برای رسیدن به حقوق خود در نبردهایمان علیه دشمنانمان بهره بریم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 22 بهمن 1397 - 17:52:46