اسرائیل سفارت مجازی برای کشورهای خلیج فارس راه اندازی می کند

یک شنبه 21 بهمن 1397 - 12:38:42
اسرائیل سفارت مجازی برای کشورهای خلیج  فارس راه اندازی می کند

تهران- الکوثر: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت اسرائیل برای تقویت گفتگو با کشورهای خلیج فارس سفارت مجازی خود را برای این کشورها از نو فعال می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تل آویو اعلام کرده است "سفارت مجازی" اسرائیل برای کشورهای خلیج فارس را که اساسا یک حساب کاربری توییتری با عنوان "اسرائیل در خلیج فارس" است و نخستین بار در سال 2013 راه اندازی اما بلافاصله در سال 2014 متوقف شد، مجددا فعال خواهد کرد.

این خبر به زبان عربی در حساب کاربری توییتری "اسرائیل به عربی" اعلام شد که به نام وزارت امور خارجه اسرائیل ثبت شده است. 
این وزارتخانه اخیرا در پیامی توییتری اعلام کرد: "ما امیدواریم این سفارت مجازی به تعمیق تفاهم میان مردم خلیج (فارس) و مردم اسرائیل در حوزه های مختلف کمک کند."
این پست توییتری شامل تصاویری از شخصیت های برجسته در اسرائیل و امارات عربی متحده است. محمد المسفر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه قطر ، به پایگاه اینترنتی میدیا لاین گفت "این صفحه در خدمت تقویت روابط میان یک ملت وارداتی -یهودیان اسرائیل- از خارج و کشوری است که همیشه در خاور میانه بوده است."
وی افزود: "همین حالا انجمن های مردمی در خلیج فارس هستند که عادی سازی مناسبات با اسرائیل را آغاز کرده اند. با این حال، این چالش همچنان باقی است که آیا مردم این را خواهند پذیرفت یا خیر. من تردید دارم که کشورهای خلیج فارس، اسرائیل را در حالی که علیه مردم فلسطین و اماکن مقدس اسلامی مرتکب جنایت می شود، بپذیرند." 
المسفر گفت دولت های اردن و مصر با اسرائیل پیمان صلح امضا کرده اند، اما مردم این کشورها اسرائیلی ها یا کشور اسرائیل را نمی پذیرند.
وی افزود: "در نتیجه، من فکر نمی کنم ما به عنوان مردم این منطقه بتوانیم اسرائیل را تحمل کنیم، حتی اگر دولت های ما بتوانند. پنج سال قبل، در یک نظرسنجی درباره حمایت از عادی سازی روابط میان قطر و اسرائیل، بیش از 85 درصد قطری ها مخالف این عادی سازی بودند."
اقدام وزارت امور خارجه اسرائیل به فعال سازی مجدد این سفارت مجازی در حالی صورت می گیرد که فعالیت های دیپلماتیک بی سابقه ای از طرف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آغاز شده است. نتانیاهو اخیرا از عمان دیدن کرد و هیئتی از مقامات ارشد اسرائیلی را نیز به امارات عربی متحده فرستاد.منبع خبرگزاری صداوسیما


یک شنبه 21 بهمن 1397 - 12:5:3