عریقات: در کنفرانس ورشو شرکت نمی‌کنیم

شنبه 20 بهمن 1397 - 12:11:8
عریقات: در کنفرانس ورشو شرکت نمی‌کنیم

تهران- الکوثر: دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با تاکید بر مخالفت کامل تشکیلات خودگردان با حضور در کنفرانس ورشو درباره خاورمیانه، آن را به منزله "خنجری از پشت و مباح کردن خون فلسطینی‌ها" دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در توئیتی نوشت: "ما اجازه نداده و هرگز اجازه نخواهیم داد کسی به نمایندگی از کشور فلسطین و سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تنها نماینده قانونی ما مذاکره کند، دولت آمریکا با تمامی قطعنامه‌های ناقض قوانین بین‌المللی‌اش، خود را از هر گونه حمایت از روند صلح جدا کرده است. 

عریقات در ادامه نوشت، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مساله مبارزه با تروریسم را به عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اشغالگران اسرائیلی و نیز لغو طرح صلح عربی مرتبط کرده است اما ما با صدای بلند می‌گوئیم، هرگونه عادی‌سازی روابط با اشغالگران و هر دیداری با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منزله خنجری در پشت فلسطین و مباح کردن خون فلسطینی‌هاست.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف تاکید کرد: سکوت در برابر به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" به منزله انکار مساله معراج و نیز انکار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است، تمامی تصمیمات دولت ترامپ درباره قدس، شهرک‌سازی‌ها، پناهجویان و نیز عمل نکردن به تعهدات به منزله تصمیم جدیدی برای دیکته کردن سیاست‌ها، تحمیل راه‌حل‌ها و شکست است.

پیشتر یک مسئول عالی رتبه آمریکایی گفته بود، واشنگتن نمایندگانی از تشکیلات خودگردان را برای حضور در کنفرانس ورشو که قرار است از ۱۲ تا ۱۴ فوریه برگزار شود، دعوت کرده است.منبع ایسنا


شنبه 20 بهمن 1397 - 12:8:53