جبهه النصره برای حمله شیمیایی در سوریه آماده می شود

چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 14:43:26
جبهه النصره برای حمله شیمیایی در سوریه آماده می شود

تهران - الکوثر : رئیس شبکه حقوق بشر سوریه از آماده شدن عناصر جبهه النصره برای اجرای حمله ای شیمیایی در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، احمد حازم رئیس شبکه حقوق بشر سوریه تاکید کرد : افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره محموله های کلر را با آمبولانس های سازمان کلاه سفیدها از شهر جسر الشغور به شهر خان شیخون منتقل کرده اند.

احمد حازم در بیانیه ای که نسخه ای افزود : از حدود ده روز پیش، محموله هایی از گاز کلر از منطقه جسر الشغور به خان شیخون در جنوب ادلب با همکاری و هماهنگی عناصر جبهه النصره و کلاه سفیدها با نظارت کارشناسان اروپایی منتقل شده است. این محموله شامل 5 کپسول گاز کلر است که با دو امبولانس کلاه سفیدها و با نظارت 3 کارشناس انگلیسی و بلژیکی به خان شیخون منتقل و در سردخانه صنعتی ویژه نگهداری سبزیجات و میوه، انبار شده است.

این فعال حقوقی هشدار داد : پیش بینی می شود تروریست ها از گاز کلر ضد غیر نظامیان در این منطقه یا هر منطقه دیگری در سوریه که برای حمله شیمیایی به آن برنامه می ریزی می شود استفاده کنند و بر اساس اطلاعات موجود، کلاه سفیدها برخی بیمارستان های ادلب را به سیستم های لازم برای تصویربرداری از این اقدامات تحریک آمیز و جنایات مجهز کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود: گزارش های منتشر شده درباره تلاش های تروریست ها برای انجام اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح های شیمیایی ضد غیر نظامیان در سوریه بسیار نگران کننده است. بر اساس اطلاعات موجود، گروهی از فعالان موسوم به کلاه سفیدها برخی از بیمارستانی های ادلب را به تجهیزات لازم برای تصویربرداری از این اقدامات تحریک آمیز، مجهز کرده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 بهمن 1397 - 14:14:24