ارتش نجات روهینگیا: با نسل‌کشی در میانمار مبارزه خواهیم کرد

دو شنبه 15 بهمن 1397 - 13:10:7
ارتش نجات روهینگیا: با نسل‌کشی در میانمار مبارزه خواهیم کرد

تهران- الکوثر: گروه "ارتش نجات روهینگیا" اعلام کرد مبارزه با نسل‌کشی و خشونت نظامیان میانمار علیه مسلمانان را ادامه خواهیم داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "ارتش نجات روهینگیا آراکان" با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود اعلام کرد: مقاومت ما با ارتش میانمار که علیه مسلمانان دست به نسل‌کشی زده اند، ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه همچنین آمده است: "تا زمانی که نسل‌کشی و بی‌عدالتی علیه مردم روهینگیا ادامه کند، مبارزه با دولت و ارتش میانمار که دست به تروریسم زده اند، ادامه خواهد یافت. علیه قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر، و نقض حقوق کودکان، زنان در آراکان نیز مبارزه می‌کنیم".

 "ارتش نجات روهینگیا آراکان" پس از عملیات وحشیانه ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان در سال 2012 که بر اثر آن هزاران نفر کشته و ده ها هزار نفر دیگر پناهنده شدند، به هدف دفاع از حقوق روهینگیا تشکیل شد.

گفتنی است ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست 2017 حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی روهینگیایی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد. 

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 آگوست 2017 به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به 725 هزار نفر که 60 درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان روهینگیایی در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند. سازمان ملل متحد و تشکلات بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می کنند.


دو شنبه 15 بهمن 1397 - 12:54:23