در واکنش به خروج آمریکا از معاهده آی ان اف:

پوتین دستور ساخت موشک های مافوق صوت را صادر کرد

شنبه 13 بهمن 1397 - 14:23:8
پوتین دستور ساخت موشک های مافوق صوت را صادر کرد

تهران- الکوثر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تعلیق مشارکت آمریکا در معاهده نیروهای هسته ای میانبرد (آی ان اف)، تعلیق پایبندی روسیه به این معاهده را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با وزیران خارجه و دفاع روسیه گفت: شرکای آمریکایی ما اعلام کردند که مشارکت در این معاهده را تعلیق کرده‌اند پاسخ روسیه نیز اقدامی مشابه خواهد بود و ما نیز این معاهده را تعلیق می‌کنیم.

پوتین گفت روسیه کار روی تولید موشک‌های جدید از جمله موشک‌های مافوق صوت را آغاز می‌کند. وی همچنین به وزرایش دستور داد هیچ مذاکره خلع سلاحی را با واشنگتن آغاز نکنند.

وی افزود: اقدام ما پاسخی مشابه به اقدامات آمریکا است. آنها گفتند که تحقیقات و آزمایش روی سلاح‌های جدید را آغاز می‌کنند ما نیز همین کار را می‌کنیم.

وی با این حال گفت به رغم اقدامات تلافی‌جویانه، روسیه هرگز آغازگر مسابقه تسلیحاتی نخواهد بود. پوتین گفت: من می‌خواهم توجه شما را به این نکته جلب کنم که ما نباید و هرگز وارد مسابقه تسلیحاتی که برای ما هزینه‌بر خواهد بود نمی‌شویم.

رئیس‌ جمهور روسیه در حضور سرگئی لاوروف و سرگئی شویگو گفت، پیشنهادات درباره معاهده آی‌ان‌اف روی میز است و درب مذاکره همچنان باز است اما «من از شما می‌خواهم تا آغازگر مذاکرات روی این مساله نباشید».
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است کشورش ظرف شش ماه از آی‌ان‌اف خارج می‌شود مگر آنکه روسیه به آنچه وی آن را نقض این معاهده کنترل تسلیحاتی سال 1987 خواند، خاتمه دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 13 بهمن 1397 - 14:22:32