سیاستمدار لبنانی: ایران انقلابی به عنوان حامی اصلی فلسطین جایگزین مصر شد

شنبه 13 بهمن 1397 - 14:56:33
سیاستمدار لبنانی: ایران انقلابی به عنوان حامی اصلی فلسطین جایگزین مصر شد

بیروت- الکوثر: «کریم بقرادونی» رئیس پیشین حزب مسیحی الکتائب لبنان گفت ایران پس از انقلاب اسلامی جای مصر را به عنوان اصلی ترین حامی ملت فلسطین در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بقرادونی در گفتگو با ایرنا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از نظر تاریخی انقلاب ایران پس از انقلاب های 1789 فرانسه و 1919 روسیه، سومین انقلاب مهم عصر کنونی به شمار می رود.
بقرادونی افزود: انقلاب به طور کامل فضای داخلی ایران را متحول کرد و حاکمیت مردم را جایگزین دیکتاتوری شاه کرد.
رئیس پیشین حزب الکتائب لبنان، اصلی ترین انعکاس انقلاب را در تحول در نقش منطقه ای ایران دانست و گفت: ایران پس از انقلاب از یک کشور وابسته و دنباله رو اسرائیل و آمریکا به یک کشور مستقل تبدیل شد.
وی ادامه داد: ایران امروز با حمایت از فلسطینیان نقشی را بازی می کند که مصر قبل از دوره «انور سادات» برعهده داشت.
بقرادونی با اشاره به فشارها و مشکلات پیش روی انقلاب ایران گفت: بدون شک ایران با مشکلات و تحریم های بزرگی روبروست چرا که نقش این کشور در منطقه برجسته است و برخی نگران افزایش قدرت ایران هستند.
این سیاستمدار مسیحی لبنانی تاکید کرد در کنار افزایش توانمندی نظامی، تحکیم وحدت داخلی نیز قدرت ایران را بیش از پیش خواهد کرد‌.
بقرادونی یادآور شد که ایران امروز به حدی از بازدارندگی رسیده که هیچ قدرت خارجی جرات تجاوز به این کشور را ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت ایران چهل سال پس از انقلاب چگونه است گفت: ایران چهل سال پس از انقلاب به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده است و همه نیز این قدرت را به رسمیت می شناسند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 13 بهمن 1397 - 13:56:58