در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی : الحشد الشعبی اعلام کرد، هیچ مقری داخل شهرهای عراق ندارد

سه شنبه 9 بهمن 1397 - 18:36:1
در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی : الحشد الشعبی اعلام کرد، هیچ مقری داخل شهرهای عراق ندارد

تهران- الکوثر: گروه «الحشد الشعبی» عراق ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با تهدیدهای تل‌آویو، تصریح کرد، در داخل شهرهای عراق هیچ مقری ندارد که از ترس حملات صهیونیست‌ها آن را تخلیه کرده باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «ایندیپندنت» دوشنبه (روز گذشته) در خبری ادعاهایی درباره گروه «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق مطرح کرد.

این روزنامه مدعی شد که گروه الحشد قصد دارد «از مقابله با آمریکا و اسرائیل در خاک عراق، دوری کند».

ایندپندنت در ادامه به نقل از یک کارشناس مسائل امنیتی خبر داد که شاید آمریکا با استفاده از ابزارهای وابسته به رژیم صهیونیستی، گروه‌هایی مانند الحشد را در عراق هدف قرار دهد.

این روزنامه همچنین گزارش داد که برخی از گروه‌های مسلح، مقرهای شناخته شده خود را در بغداد (مرکز عراق) الانبار (غرب) و صلاح الدین (شمال غرب) تخلیه کرده‌اند و «نشانه‌ها در خصوص امکان آغاز حملات اسرائیلی به آن افزایش یافته است».

امـا یک منبع آگاه حاضر در الحشد الشعبی امروز سه‌شنبه در واکنش به این ادعاها گفت که این گروه نه در بغداد نه در سایر استان‌ها هیچ مقری در داخل شهرها ندارد تا از ترس حملات رژیم صهیونیستی آن را تخلیه کند.

وی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» اعلام کرد: «شش ماه پیش، ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد دستور داد که همه مقرهای نظامی یا غیر آن، به خارج از شهرها منتقل شود و این تصمیم به محض اتخاذ، اجرایی شد».

این منبع که خواست نامش ذکر نشود، تصریح کرد که الحشد «هیچ ارتباطی به مقرهای طیف‌های سیاسی در داخل شهرها ندارد... و هیچ اهمیتی به تهدیدهای اسرائیل یا غیر آن نمی‌دهد».

در همین ارتباط، «جواد الطلیباوی» از رهبران گروه «عصائب اهل الحق» درباره تحرکات تنش‌زای آمریکا علیه الحشد الشعبی و سایر گروههای مقاومت در عراق هشدار داد.

الطلیباوی تأکید کرد که «نیروهای آمریکایی در تیررس گروه‌های مقاومت اسلامی قرار خواهند داشت و اگر الحشد الشعبی یا هر گروه مقاومتی مورد حمله اسرائیلی یا آمریکایی قرار گیرد، پاسخ نیز سخت خواهد بود».

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که گروههای مقاومت در برابر تحرکات آمریکایی ها همان موضعی را خواهند گرفت که در برابر گروه تروریستی داعش داشتند.

نمایندگانی از پارلمان عراق چندی پیش اعلام کرده بودند که نیروهای آمریکایی قصد دارند فرماندهان الحشد الشعبی را ترور و مقرهای این گروه را تخریب کنند.منبع فارس


سه شنبه 9 بهمن 1397 - 16:26:12