دبیرکل حزب الله: حمله اسرائیل به لبنان پشیمانی به دنبال خواهد داشت!

یک شنبه 7 بهمن 1397 - 8:1:47
دبیرکل حزب الله: حمله اسرائیل به لبنان پشیمانی به دنبال خواهد داشت!

تهران- الکوثر: سيد حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت اگر اسرائیل به لبنان حمله کند پشیمان خواهد شد زیرا هزینه های جنگ بیش از آن چیزی است که تصورش را دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل حزب الله لبنان پس از چند ماه سکوت که انتشار شایعاتی درباره سلامت او را به همراه داشت در گفتگویی مفصل با شبکه تلويزيوني المیادین شرکت کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: سکوتی که در این مدت داشتم ارتباطی به سلامتی و وضعیت جسمانی و همه شایعاتی که مطرح شد نداشته است.

سيد حسن نصرالله افزود با وجود این که به تازگی شصت ساله شدم هیچ مشکل جسمانی ندارم. وي شایعات درباره بیماری یا مرگش را خنده دار توصیف کرد و افزود: علت اینکه در این دو ماه حضور نداشتم این بود که در این مدت هیچ مناسبتی برای سخنرانی وجود نداشت.

سید حسن نصرالله درباره عملیات موسوم به سپر شمال نیز گفت: آنچه برای ما تعجب برانگیز بود آنکه اسرائیل بسیار دیرهنگام تونل ها را کشف کرد. این تونل ها قدیمی هستند و تاریخ حفر یکی از آنها به 13 سال قبل باز می گردد. این موضوع برای دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی یک شکست است.

وي افزود" موضوع وجود تونل های دیگر باید در ابهام بماند. یکی از تونل های قدیمی در اراضی اشغالی قرار داشت. اینکه نتانیاهو اعلام کرد که تونل ها برای حمله به الجلیل حفر شده اند نشان داد که ما در گفتار خود صادق هستیم. شهرک نشینان صهیونیست باید بررسی کنند که آیا مقامات این رژیم با آنها صادق هستند؟

دبیرکل حزب الله افزود: نتانیاهو با سخنان خود به ما خدمت کرد چرا که ترس و وحشت را به دل شهرک نشینان انداخت. کشف تونل ها مستحق این میزان تبلیغات و جنجال نبود اما به هر حال خدمت بزرگی به ما کرد.

سید حسن نصرالله  گفت عملیات در الجلیل نیازمند استفاده از تمام طول مرز لبنان با اراضی اشغالی است و ما در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت. ورود به الجلیل بخشی از برنامه ماست و ما قادر به انجام آن هستیم و در مورد آن بر اساس تحولات جنگ احتمالی تصمیم می گیریم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت آیا می توان باور کرد که حزب الله برای وارد کردن هزاران رزمنده خود به الجلیل فقط از چهار تونل استفاده کند؟ عملیات کشف تونل ها عملیات حزب الله در الجلیل را ملغی نمی کند.
وی افزود: اگر اسرائیل به لبنان حمله کند پشیمان خواهد شد زیرا هزینه های جنگ بیش از آن چیزی است که تصورش را دارند.

سید حسن نصرالله  گفت ما به هرگونه تعرض اسرائیل پاسخ خواهیم داد چه جنگ باشد یا ترور شخصیت های حزب در لبنان.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت آمادگی روانی در غزه به ویژه بعد از پیروزی اخیر نشان می دهد که اهالی این منطقه با رژیم صهیونیستی کنار نمی آیند و برای پاسخگویی نظامی به تجاوزات این رژیم آماده است.

وی افزود: به صهیونیستها هشدار می دهم که نتانیاهو با جاه طلبی های خود مرتکب اشتباهات بزرگی می شود.

سید حسن نصرالله درباره مسائل داخلی لبنان نیز گفت: بدون هیچ پیش شرطی و در هر مکان و زمان آمادگی گفتگو درباره راهبرد دفاعی لبنان را داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره تحولات در سوريه تاکيد کرد  ترس و وحشت اسرائیل از اوضاع سوریه بسیار شدید است زیرا این رژیم در سوریه شکست اطلاعاتی سختی خورده است.
وی با اشاره به اين که  با نزدیک شدن به زمان انتخابات در اسرائیل باید انتظار هرگونه کار غیرعقلانی از سوی نتانیاهو را داشته باشیم خاطر نشان کرد حزب الله در جنگ 33 روزه سال 2006 موشک هایی در اختیار داشت که برد آنها به تل آویو می رسید.

سید حسن نصرالله گفت امروز سوریه نسبت به سال 2011 در بهترین حالت قرار دارد. ارتش سوریه و متحدانش قادر به حل نظامی مشکل شمال سوریه هستند.

سید حسن نصرالله  درباره موشک هایی که حزب الله در اختیار دارد نیز گفت: موشک های دقیق به تعداد کافی برای ورود به هرگونه جنگی در آینده در اختیار داریم.

وي افزود ما به موشک های دقیق دست یافته ایم و تلاش های نتانیاهو برای مقابله با این امر از طریق حمله به سوریه بی فایده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت گروه های کرد در شرق فرات که از سوی آمریکا حمایت می شوند توسط کشورهای عرب منطقه خلیج فارس تغذیه مالی می شوند.

وی افزود: اینکه اردوغان به توافقنامه آدانا اشاره کرده است نشان می دهد که به هر صورت باید به راه حل حضور ارتش سوریه در شمال این کشور تن داد.

سید حسن نصرالله همچنين خاطر نشان کرد همه تمهیدات لازم برای آزادسازی ادلب اندیشیده شده بود اما ترکیه به بهانه مسائل انسانی مانع از آغاز عملیات شد.
وی افزود: همه گزینه ها در مورد ادلب روی میز است اما اولویت با راه حل سیاسی است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت زمانی که ریشه داعش در شرق فرات کنده شد ارتش سوریه و متحدانش خیالشان راحت می شود. سید حسن نصرالله همچنين آمریکا را عامل تکمیل نشدن عملیات در البوکمال سوریه معرفی و تاکيد کرد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به خودی خود شکست آمریکاست اما این اقدام راهبرد جدید این کشورش و نسخه ترامپی توطئه آمریکاست.

سید حسن نصرالله با بيان اين که علت رو آوردن کشورها به سوریه خروج آمریکا از این کشور است افزود این مسئله بعد از نشستی صورت گرفت که برای ارزیابی اوضاع در ابوظبی برگزار شده بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت تصمیمات ترامپ عربستان و امارات را به هراس انداخت. آنها به این نتیجه رسیدند که خطر بزرگ، ترکیه است نه ایران.

سید حسن نصرالله گفت به سوریه پیام دادند که برای بازگشت به اتحادیه عرب باید درخواست ارائه کند دمشق هم به آنها اعلام کرد همان کسی که سوریه را اخراج کرده است باید آن را برگرداند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد تعدادی از مسئولان بلندپایه عرب از جمله مقامات امنیتی برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده اند که من نمی توانم اکنون از آنها نام ببرم.

سید حسن نصرالله گفت آمریکایی ها در سوریه شکست خوردند اما بازنده اصلی نتانیاهو بود. نتانیاهو در آمریکا و روسیه تلاش زیادی برای اخراج ایران از سوریه کرد اما شکست خورد و به جایی نرسید. اسرائیل همه آمال و آرزوهایش را در سوریه از دست داد. اکنون سوریه قوی تر از قبل شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت احتمالا برای مقابله با تعرضات اسرائیل به سوریه تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهیم کرد زیرا تعرضات اخیر بسیار خطرناک بود. نتانیاهو بهتر است به تغییرات اخیر و دستیابی سوریه به پدافند هوایی قوی توجه کند. نتانیاهو بداند که روسیه نمی تواند عامل باز بودن فضا برای اقداماتش باشد.

سید حسن نصرالله همچنين تاکيد کرد نتانیاهو نباید دچار اشتباه شود زیرا محور مقاومت و در راس آن سوریه پاسخ اقداماتش را خواهد داد.

 دبیرکل حزب الله لبنان درباره عربستان سعودی هم گفت ماموریت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بازاریابی و تبلیغ برای معامله قرن است تا در مقابل، حکومت 50 ساله اش تضمین شود اما او هیچ کاری برای معامله قرن نمی تواند انجام دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره بحرین نیز گفت معارضان بحرینی از برخی کشورها از جمله قطر و کویت و ترکیه خواستند تا میان آنها و حکومت میانجیگری کنند اما آنچه مانع گفتگو در بحرین می شود عربستان سعودی است.

درباره یمن نیز سید حسن نصرالله  گفت مقاومت یمنی ها در برابر جنگ سعودی افسانه ای است و شایسته تدریس و مطالعه است. مشخص شد که امارات و عربستان علیرغم جنگ شدیدی که علیه یمنی ها به راه انداختند نمی توانند ملت یمن را به کرنش وادار کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 بهمن 1397 - 8:1:40