هشدار مسئول سابق ارتش سوریه به رژیم صهیونیستی

شنبه 6 بهمن 1397 - 14:47:44
هشدار مسئول سابق ارتش سوریه به رژیم صهیونیستی

دمشق - الکوثر : یک افسر سابق ارتش سوریه با اشاره به قدرت موشکی سوریه و ناتوانی و شکست رژیم صهیونیستی در نابودی قدرت موشکی این کشور تأکید کرد در صورت وقوع جنگ، همه مناطق صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی در تیررس موشکهای سوری از جمله موشکهای راهبردی این کشور قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرلشکر رضا شریقی کارشناس نظامی تأکید کرد قدرت موشکی سوریه و به ویژه موشک های راهبردی آن هیچگونه آسیبی ندیده و در جاهای مستحکم و سرّی است.

شریقی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود : فرماندهی نظامی سوریه خیلی زود وارد عمل شد و انبارهای موشک های راهبردی را در پناهگاهی امن قرار داد تا از تجاوز اسرائیل و مزدوران آن اعم از اعضای گروه های داعش و النصره و دیگر گروه های مرتبط با این دو گروه که پا به پای اسرائیلی ها با ارتش سوریه در مناطق سال 1974 در جولان و اطراف آن جنگیدند علاوه بر اینکه اسرائیل از آنها حمایت و پشتیبانی تدارکاتی نیز کرد.

وی افزود : قدرت موشکی سوریه به توانمندی بالا و مهمات فراوانش شناخته شده است و در صورت وقوع جنگ گسترده در منطقه خاورمیانه یکی از محورهای بازدارنده به شمار می رود.

شریقی در خصوص تئوری بازدارندگی و رویارویی احتمالی که سوریه از آن خبر داده بود فاش کرد ارتش سوریه در سالهای گذشته توانست قدرت بازدارندگی و اصلی آن را در کمال سلامت و پویایی و بدون هیچ گونه آسیبی حفظ کند اما تلاش های گسترده اسرائیل و حتی اتکای آن به مزدوران برای کشف و نابودی یا حمله به محلهای استقرار موشکها بی فایده بود و در واقع اسرائیل به شدت در تحقق این هدف ناکام ماند و شکست سختی خورد و اسرائیل این را به خوبی می داند که جنگ امروز ، جنگ موشک ها و غافلگیری هاست و اگر چنین جنگی اتفاق بیافتد چهره منطقه را تغییر خواهد داد.

شریقی گفت رویارویی احتمالی آینده، کاملا برخلاف پیش بینی های ارتش اسرائیل خواهد بود که در سالهای جنگ تلاش کرد برای تضعیف توانمندی دفاعی سوریه پدافند هوایی این کشور را نابود کند و بر همین اساس جنگنده های اسرائیلی به راحتی حریم هوایی سوریه را نقض می کردند و همانطور که همه می دانند اسرائیل برای جلوگیری از نتایج موفقیت آمیز قدرت موشکی سوریه، سامانه گنبد آهنین را که به موشک های پاتریوت مجهز است، ایجاد کرد.

سرلشکر سوری تأکید کرد: اطلاعات نظامی و میدانی حاکی از آن است که این موضوع صحت ندارد و در صورت وقوع جنگ سامانه گنبد آهنین اسرائیل نخواهد توانست مانع از موشک باران سوریه شود و موشک های راهبردی سوریه می تواند همه اهداف مورد نظر در سرزمین های اشغالی را هدف بگیرد. علاوه بر اینکه سامانه ضد هوایی سوریه ارتقا یافته و کارایی اش افزایش یافته که موجب نگرانی سران رژیم صهیونیستی شده است و دغدغه های هولناک را به آنان بازگردانده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 6 بهمن 1397 - 14:47:30