هشدار مرضیه هاشمی در مورد بازداشت افراد بی گناه در آمریکا

شنبه 6 بهمن 1397 - 12:52:24
هشدار مرضیه هاشمی در مورد بازداشت افراد بی گناه در آمریکا

تهران - الکوثر : مرضیه هاشمی گوینده خبر شبکه پرس تی وی که به تازگی پس از یازده روز بازداشت در آمریکا از زندان آزاد شده است، نظام قضایی آمریکا را به سبب نحوه برخورد با خود محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه پرس تی وی ، هاشمی در تجمعی که در واشنگتن برگزار شد گفت: دولت آمریکا فکر می کند می تواند این کار را هر زمان و با هر کسی انجام دهد بدون آنکه عواقبی در انتظار آن باشد. ما این تجمع را برگزار کردیم زیرا می خواهیم دولت آمریکا بداند که نمی تواند ما را ارعاب کند و ما از اهداف و ارزش های خود عقب نخواهیم نشست و اهمیتی ندارد بهای این کار چه اندازه باشد.

هاشمی افزود: من ربوده شدم. من هیچ اشتباهی نکردم. ممکن است آنها نام دیگری برای این کار تعیین کنند اما من در فرودگاه سنت لوئیس دزدیده شدم. در آن زمان خوشبختانه پسرم رضا همراه من بود. در غیر این صورت هیچکس از اتفاقی که برایم افتاده بود آگاه نمی شد و هیچکس نمی داند اگر پسرم نبود چه اتفاقی می افتاد. (در آمریکا) هر فردی ممکن است ناپدید شود، هر فردی ممکن است بسیار آسان ناپدید شود و سپس پرونده ناپدید شدن وی به بهانه امنیت ملی غیر قابل دسترسی شود. در این صورت هیچ راهی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد اتفاقی که برای آن فرد افتاده و به طور کلی سرنوشت وی وجود نخواهد داشت. نمی دانم این بی عدالتی ها را تا کی تحمل خواهیم کرد. شاید آنها بگویند همه این کارها به صورت قانونی انجام شده است اما من و همه عاشقان آزادی در سراسر جهان می دانیم که بازداشت و ربودن، انتقال، دست بند زدن، زندانی کردن، برداشتن حجاب من و کارهای زیاد دیگری که با من کردند قانونی نیست.

هاشمی گفت : آمریکا تلاش می کند هر کسی را که در برابر آن بایستد بترساند. این خبرنگار سیاهپوست از همه مردم خواست در برابر بی عدالتی های آمریکا بایستد.

هاشمی این اظهارات را در تجمعی که در حمایت از وی در واشنگتن برگزار شد بیان کرد. تظاهر کنندگان شعارنوشته هایی در دست داشتند وشعارهایی علیه نظام قضایی آمریکا سردادند. آنها خواستار پاسخ مقامات آمریکایی در مورد دلیل بازداشت هاشمی شدند. تظاهرات مشابهی نیز در سایر کشورها از جمله انگلیس، استرالیا و پاکستان در حمایت از هاشمی و انتقاد از نظام قضایی آمریکا برگزار شد.

در انگلیس مردم در برابر سفارت آمریکا در لندن تجمع کردند و خواستار پاسخگویی آمریکا در مورد بازداشت هاشمی شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 6 بهمن 1397 - 12:52:6