باج خواهی آمریکا از کره جنوبی !

شنبه 6 بهمن 1397 - 11:42:7
باج خواهی آمریکا از کره جنوبی !

تهران - الکوثر : یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد دولت آمریکا بابت هزینه های دفاعی ، یک میلیارد و 200 میلیون دلار از کره جنوبی مطالبه کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این منبع افزود : دولت آمریکا از کره جنوبی خواسته است برای استقرار نیروهای آمریکایی در خاک این کشور 400 میلیارد وون (355 میلیون دلار) بیشتر واریز کند. این در حالی است که سئول امیدوار است مبلغ پرداختی را در سطحی پایین تر از 1000 میلیارد وون نگهدارد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد : آمریکا همچنین قراردادی یک ساله را خواستار شده است در صورتی که کره جنوبی در تلاش است تا قراردادی سه تا پنجساله امضا کند.

در سال گذشته این دو هم پیمان ده بار نشست تشکیل دادند. دیپلمات های ارشد دو کشور درباره تقسیم بار مالی برای عملیات 28 هزار و پانصد سرباز آمریکایی مستقر در کره جنوبی با یکدیگر مذاکره کردند اما به توافقی در این زمینه دست پیدا نکردند.

کره جنوبی سال گذشته بر اساس توافق پنج ساله ای که در سال 2014 به امضا رسیده بود ، 960 میلیارد وون (859 میلیون دلار) به حساب نیروهای آمریکایی مستقر در کره (USFK) واریز کرد.

به گفته این منبع دیپلماتیک, آمریکا بابت هزینه های دفاعی به تازگی از کره جنوبی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار (یک میلیارد و 350 میلیون وون) طلب کرده است. برای کره جنوبی این به معنای افزایش 41 درصدی هزینه های دفاعی است.

این منبع اضافه کرد : واشنگتن همچنین با اعلام این خبر که به هیچ عنوان نمی تواند مبلغی کمتر از یک میلیارد دلار را بپذیرد , تأکید کرد این دستورالعمل از بالاترین سطح ابلاغ شده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 6 بهمن 1397 - 11:32:20