مسئول حشدالشعبی: انقلاب ایران معادلات جهان را تغییر داد

پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 15:5:2
مسئول حشدالشعبی: انقلاب ایران معادلات جهان را تغییر داد

بغداد- الکوثر: مسوول ارشد حشد الشعبی و رییس اسبق شورای استان بغداد گفت انقلاب اسلامی ایران، معادله سیاسی را در کل منطقه و جهان تغییر داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «معین الکاظمی» در مصاحبه ای به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران افزود انقلاب اسلامی در سازندگی و پیشرفت ایران در ابعاد مختلف اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی نقش بزرگی داشته و باعث تغییر در کل معادله سیاسی منطقه و جهان شده است.
عضو سازمان بدر و از مسوولان ارشد در تشکیلات حشد الشعبی عراق خاطرنشان ساخت که این انقلاب نوعی آگاهی عمومی را در بین ملت های مستضعف جهان ایجاد کرد که آنها می توانند با اتکاء بر قدرت جمعی خود، از قید و بند نظام های استبدادی و حاکمان یاغی آزاد شوند.
وی اضافه کرد که 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، یادآور سال ها مبارزه و جهاد ملت ایران است که از طریق این انقلاب توانستند نظام استبدادی شاه را سرنگون و یک دولت مردم سالار را جایگزین و برای خود یک نظام دمکراتیک ترسیم کنند که تا به امروز این نظام سیاسی ادامه دارد.
وی دیگر دستاورد انقلاب اسلامی را ادامه و بقاء نظام جمهوری اسلامی ایران به رغم همه توطئه ها و چالش های بزرگی دانست که ایران در طول 4 دهه گذشته با آن مواجه شد.
به گفته وی، امروز این چالش در رویارویی با دیکتاتوری آمریکا متجلی شده است که می خواهد ثروت های ملت ها را با تکیه بر سیاست سلطه گری خود به تاراج ببرد.
رییس اسبق شورای استان بغداد اضافه کرد امروز مرزهای جبهه حق و باطل کاملا در منطقه و جهان روشن شده است و امیدواریم با ارتقا آگاهی در بین ملت ها، صف آرایی در کنار جبهه حق بیشتر شود و این جبهه بتواند در یک صف واحد حقوق ملت های مظلوم را بازگرداند و به ظلم و بیداد پایان بخشد.
الکاظمی ادامه داد که امروز نتایج این ظلم و بیداد در چهره رنج کشیده یمن، ویرانی سوریه، به بردگی کشیدن ملت فلسطین و سلطه گری رژیم صهیونیستی بر سرزمین های اشغالی کاملا آشکار است.
به گفته وی، با وجود این اما انقلاب ها و تحرکات مردمی با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران برضد این همه ظلم و بیدادها جریان دارد و انقلاب اسلامی ایران نیز همواره پشتیبان و حامی ملت ها و آرمان هایشان بوده است.
وی تاکید کرد که همانطور که انقلاب اسلامی ایران همه توطئه ها را در طول این 40 سال به چالش کشیده و همچنان با قدرت و صلابت پا برجا مانده است امید می رود که انقلاب ها و تحرکات مردمی در سراسر جهان نیز بر چالش های پیش رو، فائق آیند و پیوند واقعی بین همه ملت های جهان شکل بگیرد.

منبع: ایرنا


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 بهمن 1397 - 13:57:20