مسلمانان روهینگیا از عربستان اخراج می شوند!

دو شنبه 1 بهمن 1397 - 17:56:28
مسلمانان روهینگیا از عربستان اخراج می شوند!

تهران- الکوثر: یکی از فعالان مدافع حقوق مسلمانان روهینگیا در میانمار اعلام کرد عربستان سعودی قصد دارد 250 نفر پناهجوی روهینگیایی را اخراج کند و به بنگلادش بفرستد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «نای سان لوین» Nay San Lwin هماهنگ کننده کمپین ائتلاف آزاد روهینگیا به شبکه الجزیره اعلام کرد عربستان سعودی قصد دارد 250 نفر از مسلمانان روهینگیایی را به بنگلادش اخراج کند. نای خاطر نشان کرد: بخش زیادی از مسلمانان روهینگیایی حاضر در عربستان سعودی مجوز اقامت دارند اما با آنهایی که در مرکز نگهداری الشمیسی در شهر جده نگهداری می شوند مثل مجرمان رفتار می شود. وی در ادامه هشدار داد: احتمالا هدف از بازداشت این افراد، اخراجشان به بنگلادش است. وی از مقامات عربستان خواست این طرح را متوقف کنند.

نای روز یکشنبه تصاویری ویدیویی از مسلمانان روهینگیا در عربستان را انتشار داد که نشان می دهد آنها آماده انتقال به فرودگاه جده می شوند. عربستان سعودی به مسلمانان روهینگیا که پس از سال 2011 وارد این کشور شدند مجوز اقامت نمی دهد. هماهنگ کننده کمپین ائتلاف آزاد روهینگیا خاطر نشان کرد شماری از سازمانهای حقوق بشری دو سال است از مقامات عربستان می خواهند درباره مجوز اقامت این گروه از مسلمانان اقدامی انجام دهد.
براساس آمارهای سازمان ملل متحد شمار مسلمانان روهینگیا که از 25 اوت سال 2017 به بنگلادش پناه برده اند به 725 هزار نفر رسیده است. سازمان های بین المللی حقوق بشر از تخریب کامل روستاهای مسلمانان روهینگیا (در میانمار) پرده برداشته اند. سازمان ملل متحد و سازمانهای مدافع حقوق بشر اقدامات ارتش میانمار ضد مسلمانان روهینگیا را «پاکسازی قومی» و «نسل کشی» خوانده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 1 بهمن 1397 - 17:55:23