سرتيپ پوردستان: داعش اهرم فشار آمريکا بر ايران، چين و روسيه است

جمعه 28 دی 1397 - 23:7:56
سرتيپ پوردستان: داعش اهرم فشار آمريکا بر ايران، چين و روسيه است

تهران- الکوثر: رئیس مرکز مطالعات مطالعات راهبردی ارتش گفت: عمده‌ترین نیروهای داعش بالغ بر 7 هزار نفر در خاک افغانستان مستقر هستند و آمریکایی آن‌ها را به منظور استفاده به عنوان اهرم فشار علیه ایران، چین و روسیه نگه داشتند ولی اشراف اطلاعاتی خوبی از آن‌ها داریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر روز در یادواره شهدای شهرستان خوانسار گفت: یکی از اصلی‌ترین کارهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پادگان‌های مرزی رصد تمام حرکات دشمنان است؛ مسیر هواپیماهای آمریکا و شناورهای آنان در دریای مدیترانه را شناسایی و تحلیل می‌کنیم و مطمئن باشید نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد.

وی گفت: امروز دشمن با شکل تازه‌ای از تهدیدات و با جنگ ترکیبی وارد شده است و آمریکایی‌ها از جنگ ویتنام و خلیج فارس و جنگ جهانی دوم تجربه گرفت و به این نتیجه رسیدند که با جنگ فرسایشی نمی‌توانند به هدف برسند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش در اصل برای مقابله با جمهوری اسلامی به وجود آمد و آمریکاييها وقتی داعش به بلوغ رسید به سمت مرزهای ایران هدایتش کردند و در مرز عراق مستقر شدند، اما موقعیت داعش را ما شناسایی می‌کنیم و تمام گردان‌ها در مرزها مستقر هستند.

وی تاکید کرد: ما برای دفاع از مرز جنوبی و شرق کشور طرح آمادگی دفاعی داریم و خط قرمز ستاد کل نیروهای مسلح حفظ مرزهاست و هرکس وارد مرز شود مورد هدف قرار می‌گیرد.

پوردستان عنوان کرد: عمده‌ترین نیروهای داعش که بالغ بر 7 هزار نفر هستند در خاک افغانستان مستقر هستند و با پول عربستان و امارات سلاح تهیه می‌کنند و آمریکایی آن‌ها را نگه داشتند تا اهرم فشاری علیه ایران و روسیه و چین باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی خوبی برداعش داريم و موقعیت استقراری آن‌ها برای ما مشخص است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید  


جمعه 28 دی 1397 - 22:28:47