تاکید اتحادیه اروپا و چین بر پایبندی به برجام

جمعه 28 دی 1397 - 16:4:11
تاکید اتحادیه اروپا و چین بر پایبندی به برجام

تهران- الکوثر: اتحادیه اروپا و چین در رایزنی های خود در پکن در سطح مدیران سیاسی بر قصد دو طرف برای رعایت توافق هسته ای به دست آمده با ایران از جمله امتناع از اجرای تحریم های یکجانبه اعمال شده علیه تهران در رابطه با برنامه هسته ای این کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هلگا اشمیت، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و لی یو چنگ، معاون وزیر خارجه چین در این رایزنی ها که در پکن برگزار شد شرکت داشتند. در اطلاعیه منتشره حمایت کامل اتحادیه اروپا و چین از برجام به عنوان عنصر مهم در ساختار منع گسترش تسلیحات هسته ای در جهان مورد تاکید قرار گرفته است.

یادآور می شود اتحادیه اروپا در تابستان امسال در پاسخ به احیای تحریم های آمریکا علیه ایران، اجرای این تحریم ها در خاک اتحادیه اروپا را غیر قانونی و ممنوع اعلام کرد و حق درخواست غرامت به خاطر تحریم های آمریکا را به شرکت ها واگذار نمود.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافق تاریخی برجام با ایران دست یافتند. در ازای تعلیق بخش هایی از برنامه هسته ای ایران قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 28 دی 1397 - 16:3:50

دسته بندی :