گرینبلات گزارش‌ها درباره جزئیات «معامله قرن» را رد کرد

جمعه 28 دی 1397 - 14:11:42
گرینبلات گزارش‌ها درباره جزئیات «معامله قرن» را رد کرد

تهران- الکوثر: یک مقام برجسته آمریکایی گزارش رسانه های صهیونیستی را درباره جزئیات طرح مورد نظر آمریکا درباره مناقشه فلسطین موسوم به «معامله قرن» تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کانال 13 تلویزیون اسرائیل پیش از این در گزارشی جزئیاتی از طرح مذکور دولت آمریکا در زمینه تشکیل کشور فلسطین روی 85 تا 90 درصد اراضی کرانه باختری را افشا کرده بود. طبق گزارش این شبکه، این طرح همچنین تبادل اراضی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و الحاق کانون‌های شهرک‌سازی‌ها به اسرائیل و تخلیه برخی شهرک‌های غیرقانونی را دربرمی‌گرفت.

اما جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی در واکنش به گزارش این شبکه اسرائیلی گفت: من برای باراک رافید گزارشگر این شبکه احترام قائلم اما این گزارش دقیق نیست و پیش‌داوری‌ها درباره جزئیات طرح بی‌فایده است. کسانی که از این طرح خبر دارند بسیار اندکند.

براساس گزارش روزنامه القدس العربی، گرینبلات افزود: طی مرحله آینده منابعی براساس انگیزه‌هایی که خالصانه نیستند روایت‌هایی را به رسانه‌ها در این باره ارائه خواهند کرد اما ارائه اخبار دروغ و غلط و جانبدارانه به رسانه‌ها بی‌مسؤولیتی است و به روند صلح ضربه می‌زند... اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید بهتر عمل کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 28 دی 1397 - 10:49:33