مسئول ارشد فتح: محمود عباس به دمشق می‌رود

سه شنبه 25 دی 1397 - 12:56:4
مسئول ارشد فتح: محمود عباس به دمشق می‌رود

رام الله- الکوثر: عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی به سوریه سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) که به دمشق سفر کرده است تأکید کرد تماس بین مسئولان سوری و مسئولان فلسطینی قطع نشده است. وی در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» سوریه تصریح کرد هر زمان احتمال دارد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوریه سفر کند.

الاحمد خاطرنشان کرد «سفر محمود عباس به سوریه بزودی انجام خواهد شد».

این مسئول فلسطینی در حاشیه افتتاح دفتر موسسه رادیو و تلویزیون فلسطین در دمشق تصریح کرد که «[وضعیت] سوریه بهبود خواهد یافت و گزینه‌هایش نیز مشخص است و نگاه این کشور همچنان به سمت فلسطین است».

الاحمد با تأکید بر اینکه این موضع دمشق نه تنها بر فلسطین، بلکه بر تمام منطقه تأثیر خواهد داشت، اعلام کرد که تلویزیون فلسطین، صدای فلسطین در سوریه، صدای سوریه در فلسطین و صدای امت عرب خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت آوارگان فلسطینی و مکانیزم و نحوه همکاری با دولت سوریه در بازسازی اردوگاه‌های فلسطین به ویژه اردوگاه یرموک در صدر مذاکراتی بود که با مسئولان سوری انجام شده است، تصریح کرد که ساف بر اساس امکانات خود آماده است پس از هماهنگی کامل با دولت سوریه در بازسازی این اردوگاه سهیم باشد.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به نشستهای خود با گروههای فلسطینی حاضر در دمشق، موضوع پایان دادن به اختلافات بین گروههای فلسطینی را مطرح و تأکید کرد که در این نشست بر لزوم اتحاد برای پشست سر گذاشتن مرحله خطرناکی که مسئله فلسطین با آن روبروست، تأکید شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 دی 1397 - 12:55:46