موافقت اردن با میزبانی مذاکرات صلح یمن

سه شنبه 25 دی 1397 - 12:38:29
موافقت اردن با میزبانی مذاکرات صلح یمن

بیروت- الکوثر: همزمان با ورود نمایندگان جنبش انصارالله در کمیته اسرا به امان، وزارت خارجه اردن از پذیرش میزبانی دور دوم مذاکرات میان طرف‌های درگیر در یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت خارجه اردن امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امان» میزبانی دور دوم مذاکرات میان طرف‌های درگیر در یمن را پذیرفت. 

در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد این وزارتخانه با درخواست مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای برگزاری مذاکرات میان طرف‌های درگیر یمنی در اردن درباره تبادل اسرا‏، موافقت کرده است.

به دنبال موافقت اردن با میزبانی این نشست، نمایندگان انصارالله در کمیته اسرا به امان سفر کردند. کمیته اسرا در پی رایزنی‌های سوئد شکل گرفته است. 

طبق گفته عبدالقادر المرتضی از اعضای هیئت مذاکره کننده انصارالله، قرار است هیئت اعزامی به امان دیدارهای مستقیمی با نمایندگان دولت مستعفی یمن با نظارت سازمان ملل برگزار کند. این دیدارها در چارچوب تلاش برای حل و فصل موانعی که مانع از اجرای توافق تبادل اسرا و بازداشت شدگان می‌شود، صورت می‌گیرد.

این درحالی است که دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اخیرا اعلام کرده بود که امان هنوز با میزبانی نشست میان طرف‌های درگیر در یمن موافقت نکرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 دی 1397 - 12:18:59

دسته بندی :