دولت نجات ملی یمن: به آتش‌بس حدیده پایبندیم

دو شنبه 24 دی 1397 - 14:45:38
دولت نجات ملی یمن: به آتش‌بس حدیده پایبندیم

تهران- الکوثر: سخنگوی رسمی دولت نجات ملی یمن بر پایبندی به توافق آتش بس در الحدیده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ضیف‌الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که این دولت به رغم نقض‌های مکرر آتش بس الحدیده توسط ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان، همچنان به آتش بس پایبند است. وی گفت: سعودی‌ها همچنان به نقض آتش بس ادامه می‌دهند و حتی دامنه آن به اطراف محل اقامت تیم سازمان ملل و کمیته‌های مشترک نیز رسیده است.

به گزارش المسیره، سخنگوی رسمی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ادعاهای مقامات سعودی و مزدورانش در دولت مستعفی یمن درخصوص هدف قرار دادن نمایندگانشان در کمیته‌های مشترک توسط نیروهای یمنی ادعاهایی بی‌ اساس است و صحت ندارد. این ادعاها با هدف گمراه کردن افکار عمومی و رسانه‌ها و پوشش گذاشتن بر نقض های مکرر و گسترده آن‌ها که از ۲ هزار و ۴۵۹ مورد فراتر رفته، مطرح می‌شوند.

الشامی همچنین گفت: اینکه این اتهامات سخیف مقدمه‌چینی متجاوزان برای انجام اقدامات جنایتکارانه بیشتر در الحدیده باشند، بعید نیست.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خویشتن‌داری و آتش بس در مناطقی که در مذاکرات سوئد بر سر آن توافق شد، پایبند است و متجاوزان و مزدوران به دنبال دور زدن توافق سوئد و شانه خالی کردن از تعهداتشان هستند.


دو شنبه 24 دی 1397 - 13:59:2