نیویورک تایمز: ایران مقصد گردشگری مورد علاقه آمریکایی هاست

شنبه 22 دی 1397 - 23:51:48
نیویورک تایمز: ایران مقصد گردشگری مورد علاقه آمریکایی هاست

تهران- الکوثر: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار تصویری از مسجد جامع شهر یزد، ایران را در میان 52 مقصد برجسته گردشگری آمریکایی ها در سال جدید میلادی (2019) معرفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه آمریکایی نوشته است: با وجود اوجگیری تنش های سیاسی میان ایران و ایالات متحده آمریکا از هنگام آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ایران از جاذبه آشکاری برای مسافران و گردشگران ماجراجو برخوردار است.

نیویورک تایمز از میان مقصدهای گردشگری مهم ایران به ویرانه های برجا مانده از امپراتوری پارس (تخت جمشید و پاسارگاد)، مساجد دیدنی شیراز و اصفهان با عمر چند صد ساله و بازار بزرگ و کاخ گلستان در کلانشهر تهران اشاره کرده است.

این روزنامه آمریکایی، یکی از دلایل اضافی برای سفر مردم آمریکا به ایران در سال جاری میلادی را برپایی نمایشگاه بااهمیتی در موزه هنرهای معاصر ایران دانسته که مکان محبوبی برای جوانان به شمار می رود. این نمایشگاه با نام نقاشی هایی از چهره انسان، اشیاء و دورنماها، از 21 فوریه تا 20 آوریل (اول اسفند ماه سال جاری تا 31 فروردین ماه 1398) با گزیده ای از حدود 500 اثر شامل شاهکارهای اندی وارهول، مارک روتکو و مارسل دوشامپ و همچینن حدود 40 اثر از پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی، در موزه هنرهای معاصر برپا خواهد شد. بیشتر این مجموعه آثار که از سال 1979 به این سو در انبارهای این موزه زیر روکش نگهداری می شده، اخیرا رونمایی شده است.

نیویورک تایمز با یادآوری این مطلب که وزارت امور خارجه آمریکا، شهروندان این کشور را از سفر به ایران منع نکرده است و آمریکایی ها تنها در چارچوب تورهای سازماندهی شده می توانند به ایران سفر کنند، در پایان به برخی گزینه های شرکت های بین المللی گردشگری برای دیدار در سال 2019 از ایران مانند برگزاری نخستین تور ویژه بانوان و همچنین تورهای هدایت شده، اشاره کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید  


شنبه 22 دی 1397 - 23:44:40