پمپئو: خروج از سوریه تضادی با راهبرد آمریکا درقبال ایران ندارد

شنبه 22 دی 1397 - 20:13:9
پمپئو: خروج از سوریه تضادی با راهبرد آمریکا درقبال ایران ندارد

تهران- الکوثر: وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تضادی با راهبرد واشنگتن درقبال ایران ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای به سر می‌برد در گفت‌وگو با شبکه العربیه مدعی شد روابط کشورش با عربستان سعودی برای امنیت و ثبات خاورمیانه ضروری است و آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد.

پمپئو در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با راهبرد واشنگتن درقبال ایران در تضاد نیست و به‌علاوه به معنی عقب نشینی از جنگ علیه تروریسم نخواهد بود.

وی با طرح این ادعای تکرای و مضحک که آمریکا خواهان شنیدن صدای مردم ایران است، گفت ایرانی‌ها باید بدانند که دخالت در امور داخلی دیگر کشورها قابل پذیرش نیست.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز گفت: خروج ما از سوریه باعث نخواهد شد که تمرکز خود از مواجه با فعالیت‌های ایران برداریم.

وی ادامه داد: ایالات متحده در ادامه فشارهای بیشتری بر ایران اعمال خواهد کرد تا منجر به تغییر سیاست‌های این کشور شود.

وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود واشنگتن قصد دارد ماه فوریه یک کنفرانس بین‌المللی درباره خاورمیانه در ورشو پایتخت لهستان برگزار کند که تمرکز آن روی ایران است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 22 دی 1397 - 18:35:32