آمریکا برای خروج امن نیروهایش، به سواحل سوریه ناو اعزام کرد

شنبه 22 دی 1397 - 11:32:44
آمریکا برای خروج امن نیروهایش، به سواحل سوریه ناو اعزام کرد

بیروت- الکوثر: نیروی دریایی آمریکا یک ناوچه آبی-خاکی حامل تفنگداران دریایی، بالگردها و دیگر تجهیزات را برای حمایت از خروج امن نیروهای مسلح خود از سوریه، به سواحل این کشور اعزام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه وال استریت ژورنال که این خبر را به نقل از منابع خود در پنتاگون منتشر کرد افزود کشتی جنگی اعزام شده به سواحل سوریه، ناوچه «کرسرژ» Kearsarge است که حامل صدها تفنگدار دریایی است. قرار است این تفنگداران به سربازان آمریکایی برای خروج امن از سوریه کمک کنند.

به گفته منابع وال استریت ژورنال، با وجود بیانیه جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا که اگر ترکیه کردهای تحت حمایت واشنگتن را آرام نگذارد، ایالات متحده از سوریه خارج نخواهد شد، دستور ترامپ درباره خروج نیروهای مسلح آمریکایی از سوریه اعتبار خود را حفظ کرده و در حال اجرا شدن است.

پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند بخشی از نظامیان آمریکایی برای مدت نامعلومی در جنوب سوریه باقی خواهند ماند که پایگاه التنف در آنجا واقع شده است.

دونالد ترامپ اواخر سال 2018 اطلاع داد نیروهای مسلح آمریکا در سوریه پس از -به ادعای وی- پیروزی بر گروه تروریستی داعش، از این کشور خارج خواهند شد. حدود دو هزار نفر از نظامیان آمریکایی بدون مجوز دولت سوریه در خاک این کشور مستقر بودند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 22 دی 1397 - 11:31:42